واقعه عاشورا  بزرگترین  درس بشریت است

سروری گفت: کربلا یک دانشگاه ‌و واقعه عاشورا بزرگترین درس بشریت است .

عیاس سروری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به واقعه کربلا و  رویدادهای مانند نماز ظهر عاشورا و بزرگی و فدا کاری حضرت ابوالفضل و  کرامتی که در آن زمان اتفاق افتاده است  و اینها همه درس های از واقعه کربلا است که می شود از آن بهره برداری کرد  .

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه  عزاداری در ماه محرم می‌تواند  به فرهنگ سازی های اجتماعی منجر شود افزود:  این عزاداری ها است که  نام امام حسین(ع)  و واقعه  کربلا را زنده نگه داشته و مردم از سال های دور تا به امروز  با برپا کردن خیمه های امام حسین و مراسم  سینه زنی ومجالس  عزاداری و زندهنگه داشتن این واقعه ، و به یقین این  شور حسینی است که برای مردم ما به یادگار می ماند  و با حضور در این مجالس درس های که برای زندگی و جان فشانی ما در راه خدا  به یادگار می ماند.

 

 وی تصریح کرد :در واقعه کربلا درد ناکترین و سوزناک‌ترین حوادث تاریخی برای بشریت است  امامی که برای  دین خداو رسالت جدش پیامبر قیام می کند  و در مقابل ظلم ستیزی می ایستذ و به درجه شهادت می‌رسند تاثیرات زیادی در زندگی اجتماعی دارد .

 

سروری اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ عاشورا با برپا کردن خیمه ها ی عزاداری و نذر کردن  کمک کرد تا این تاثیر دربرکت زندگی انسان ها  نمایان شود.

کد خبر 1086096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha