تجمع بزرگ عاشوراییان در رشت / گیلان عاشورایی شد

همزمان با عاشورای حسینی تجمع بزرگ عاشوراییان در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، امروز دهمین روز محرم است و باز عاشورای دیگری از راه رسید و علم عزای حسین (ع) در سراسر گیلان برافراشته شده است. عزایی که گرچه به دلیل شیوع کرونا با محدودیت‌ها و عدم دسته روی برگزار شد اما نشان داد که سوگواری محرم حسینی حتی در این شرایط تعطیل شدنی نیست و محبت حسین (ع) در دل ها جاری است.

 

سراسر گیلان از غرب تا شرق از شمال تا جنوب، کوچه به کوچه و شهر به شهر حسینیه محرم است و مردمان دیار گیل و دیلم با برپایی روضه‌های خانگی و حضور در مساجد و تکایا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) ابراز می‌کنند.

 

گیلانیان عزادار صبح امروز با حضور در تجمع‌های عاشورایی سراسر استان که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در فضای باز برگزار شد، در عزای سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) و یاران با وفایش اشک ماتم ریخته و نوحه‌خوانی کردند.

در پیاده راه فرهنگی رشت نیز مردم رخت عزا بر تن کرده و با حضور در تجمع عاشوراییان، در سوگ شهدای دشت کربلا بر سر و سینه زدند و از خداوند خواستند تا با قطع ویروس کرونا، همه بیماران به ویژه بیماران کرونایی بهبود یابند.

 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز با برگزاری مراسم‌های مختلف عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی حهت تامین سلامت مردم، میزبان سوگواران محرم بودند.

 

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با بیان اینکه برنامه های محرم کانون‌های مساجد امسال در هفت محور قرآن و عترت، مقابله با کرونا، فرهنگی، هنری، خانه و خانواده، کتابخوانی و فضای مجازی برگزار می‌شود گفت: برگزاری محافل قرآنی، ختم صلوات به نیت شهدای کربلا، برنامه انس با قرآن در شب عاشورا، ادعیه خوانی به ویژه قرائت زیارت عاشورا، برپایی نماز ظهر عاشورا، سخنرانی امام جماعت به همراه پرسش و پاسخ از برنامه‌های محور قرآن و عترت است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان افزود: رعایت بهداشت فردی در مراسم، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و سایر اقلام شخصی، توزیع نذورات و کمک مومنانه به صورت بسته بندی و مواد غذایی خام و اقلام بهداشتی با محوریت نیازمندان از برنامه‌های محور مقابله با کرونا است.

 

به گفته رضوانی نژاد تمام مراسم‌های عزداری امسال مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز مجاور مساجد و به مدت ۲ ساعت برگزار شد.

 

کد خبر 1086127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha