شور توام با شعور حسینی در هیئت های مذهبی جیرفت 

حجت الاسلام حسین محمدی گفت: مراسم عزاداری دهه اول محرم حاکی از شور توام با بصیرت و شعور حسینی در هیئت های مذهبی شهرستان است.

حجت الاسلام «حسین محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت عاشورای حسینی، گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شد.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت بیان کرد: مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح شهرستان جیرفت محله محور برگزار شده و هیئت های عزاداری در محلات خود به اقامه عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پرداختند.


وی افزود: متاسفانه امسال نیز همچون سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی امکان مراسم تجمع هیئت های مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نبود بنابراین مراسم عزاداری محدود و محله محور برگزار شد.


حجت الاسلام محمدی ابراز کرد: امروز هم زمان با عاشورای حسینی تنها ۲ هیئت مذهبی ماه بنی هاشم (ع) و خادم العباس (ع)، مراسم عزاداری و سینه زنی را در خیابان های اطراف میدان امام خمینی (ره) با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کردند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت اظهار کرد: علی رغم روزهای سیاه کرونایی اما عزاداران حسینی تلاش می کردند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدت زمان کوتاه و در فضای باز یاد و خاطر عاشورا را زنده نگه دارند.


وی ادامه داد: مراسم عزاداری دهه اول محرم حاکی از شور توام با بصیرت و شعور حسینی در هیئت های مذهبی شهرستان است.


حجت الاسلام محمدی با بیان این مطلب که شور و شعور حسینی باید در کنار یکدیگر باشند، اظهار کرد: پیوند شور و شعور حسینی موجب شده تا به امروز عاشورا و کربلا زنده نگه داشته شوند و با وجود این که سال ها از واقعه عاشورا می گذرد اما همچنان عاشورا زنده است و اقامه عزای امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت برپا است.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم هر چه سریع تر شاهد دفع بلای کرونا و برپایی باشکوه مجالس اهل بیت (ع) باشیم.

کد خبر 1086137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha