پویش قرائت زیارت عاشورا با محوریت کانون های مساجد برگزار می شود

حجت الاسلام شکری با تسلیت فرا رسیدن عاشورای حسینی گفت: پویش سراسری قرائت زیارت عاشورا با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در البرز پس از نماز ظهر عاشورا برگزار می شود..

« حجت الاسلام کاظم شکری» در خصوص ویژه برنامه محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد در روز تاسوعا با تسلیت فرا رسیدن عاشورای حسینی گفت: همدلی و همبستگی مردم در جریان حفظ ارزش های دینی و جایگاه امامت اهمیت اساسی دارد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: پویش سراسری قرائت زیارت عاشورا با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در البرز پس از نماز ظهر عاشورا برگزار می شود.

 

وی از زیارت عاشورا به عنوان یکی از مهمترین ادعیه های وارد شده نام برد و توضیح داد: یکی از اعمال پر فضیلت روز عاشورا زیارت عاشورا است که بارها به آن سفارش شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه و تبیین قیام امام حسین(ع) بیان کرد: دشمنان اسلام همواره با ایجاد تقابل میان عرب و عجم، گاهی تقابل میان زن و مرد و ... به دنبال این است که همدلی و همزاهی امت هتی اسلامی را از بین ببرد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: واقعه عاشورای حسینی وجه مشترک میان امت های اسلامی است که با آگاهی از علل این واقعه با اوامر زر و زور و تزویر مقابله کنند و ریشه ستم و ظلم را حشک نمایند.

 

وی توضیح داد: زیارت عاشورا از جمله دعاهایی است که امامان معصوم و بزرگان دینی بر مداوت ذکر آن اشاره داشته اند چرا که تأثیرات بسیاری و آثار سازنده ویژه ای در ابعاد فردی و اجتماعی دارد و زمینه تقویت مواضع فکری و عقیدتی شیعیان است.

 

رعایت قوانین ستاد مقابله با کرونا رویکرد عزاداری فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد است

 

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت و جایگاه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناسبت های مذهبی و ... اظهار کرد: رعایت قوانین ستاد مقابله با کرونا رویکرد عزاداری فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: نوجوانان مهمترین قشری هستند که در فضای کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند؛ برنامه ریزی منسجم و هدفمند برای تبیین واقعه عاشورا و باورهای ایمانی از جمله برنامه های امامان مساجد در ایام دهه محرم است که هرساله با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود.

 

کد خبر 1086148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha