چهارمحال و بختیاری در عاشورای حسینی به سوگ نشست

عاشقان سرور و سالار شهیدان در استان چهارمحال و بختیاری همزمان با روز عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور در هیئت‌ های مذهبی بر مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش اشک ماتم ریختند و به سوگ نشستند.

خبرگزاری شبستان - چهارمحال و بختیاری:

 

سراسر استان چهارمحال و بختیاری یکپارچه سیاه‌پوش است و شیفتگان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و هیئت ‌های عزاداری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجلس عزای حسینی بدون دسته روی در فضای باز مقابل حسینیه‌ها، مساجد و هیئت ‌های مذهبی حضور یافته و سوگواری کردند.

 

امسال در نقاط مختلف شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری جلوه ‌هایی از عشق و ارادت به امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان را شاهد هستیم و سوگواران اباعبدالله الحسین (ع) با نصب بیرق ‌های مشکی در میادین اصلی شهر، محله ‌ها و کوچه‌ ها همانند سال ‌های پیشین به عزای مولای خود نشستند.

 

مداحان و روضه‌خوانان نیز در وصف دلیری و شجاعت لشکر سیدالشهدا (ع) به مداحی و روضه‌خوانی پرداختند و عزاداران حسینی به یاد علمدار رشید و وفادار دشت نینوا بر سر و سینه زدند.

 

تا پیش از شیوع ویروس کرونا، مردم چهارمحال و بختیاری با ارادت قلبی، سنت‌های قدیمی مرسوم تاسوعا و عاشورای حسینی را با شور و گستردگی مثال ‌زدنی اجرا می‌کنند اما در ۲ سال اخیر این آیین‌ های پرشور محدود شده است و مردم این مرز و بوم به مانند سایر مردم شیفته مکتب حسینی تصاویر سال‌ های گذشته و خاطرات شور حسینی و آیین‌ های کهن در شهرها و روستاها را برای خود مرور می‌کنند چرا که امسال برخی از این سنت ‌ها به سبب شرایط شیوع کرونا برگزار نشده است.

 

کد خبر 1086160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha