نماز ظهر عاشورا در ایلام برگزار شد

نماز ظهر عاشورا با حضور عاشقان حسینی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماز ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی به امامت حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اقامه شد.

 

امروز عاشقان حسینی و مردم ولایی شهر ایلام با رعایت پروتکل های بهداشتی و بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، نماز عاشقی را همزمان با ظهر عاشورا، بر اساس سنتی دیرینه به یاد آخرین نماز اباعبدالله الحسین(ع) در دشت نینوا اقامه کردند.

 

با توجه به شیوع کرونا و بر اساس  دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا در سال جاری، برپایی دسته جات عزاداری و حضور هیئت های مذهبی در سطح معابر و خیابان های شهر ایلام لغو شد و بر این اساس مجالس عزاداری در همان مکان هیئت های مذهبی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

 

همچنین بر این اساس، دسته روی هیئت های عزاداری که هر ساله در ایام  تاسوعا و عاشورای حسینی به سمت مصلی بزرگ امام خمینی(ره) یا میدان ۲۲ بهمن برگزار می شد و مردم ایلام و هیئت های مذهبی هر ساله در این مکان ها با تجمع هیئت های عزداری به عزاداری می پرداختند، برگزار نشد و مراسم عزاداری به صورت متمرکز در مصلی شهر ایلام برگزار گردید.

 

در این مراسم مداحان با گویش های محلی مرسوم در استان ایلام از جمله کردی، لری، عربی، لکی و  فارسی در عزای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا  مرثیه سرایی کردند و مردم عزادار ایلام با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی سینه زنی کردند.

 

مراسم باشکوه نماز ظهر عاشورا نیز به یاد آخرین نماز حضرت امام حسین(ع) در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور عاشورایی مردم ایلام به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اقامه شد.

 

 

 

کد خبر 1086167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha