آغاز چله عزا در کرمان/غم عاشورا با زیارت ناحیه مقدسه به اوج رسید

عزاداران حسینی در شهرهای مختلف از بعد از ظهر روز عاشورا تا حوالی غروب، همنوا با امام عصر علیه السلام با قرائت زیارت ناحیه مقدسه پایِ جانسوزترین روضه کربلا می نشینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با عاشورای حسینی، خیل عظیم عزاداران در شهرها و روستاها با برگزاری آیین های مختلف به عزاداری و سوگواری پرداختند.

 




راه اندازی دسته جات سینه زنی با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون دسته روی، قرائت زیارت عاشورا، توزیع نذورات، روضه خوانی و مداحی و در نهایت برگزاری نماز ظهر عاشورا در حال و هوایی متفاوت از ایام سال و به یاد آخرین نماز سیدالشهداء و یاران وفادارش گوشه ای از برنامه های روز عاشورا در استان به شمار می رود.

 




 

عزاداران حسینی در شهرهای مختلف از بعد از ظهر روز عاشورا تا حوالی غروب، همنوا با امام عصر علیه السلام با قرائت زیارت ناحیه مقدسه پایِ جانسوزترین روضه کربلا می نشینند.

 




عاشورا هر کس سعی می کند خدمتی به اباعبدالله داشته باشد تا فاصله خویش را با حضرتش کمتر کند؛ عده ای هم امروز پای گیرنده های تلویزیون نشستند و از برنامه های شبکه های مختلف به ویژه ارتباط زنده با کربلای معلی استفاده کردند.

 



عاشورا که می آید، یک چله عزا آغاز می شود و برنامه های متعددی تا اربعین برگزار می شود که ضمن تعظیم شعائر دینی و پاسداشت حادثه کربلا، ثمرات فراوانی برای اشخاص و جامعه رقم می زند و چه شایسته فرمود بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی که " این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" .

 

 


برخی علما تاکید ویژه ای بر چله گرفتن عاشورا تا اربعین دارند و بعضا" سفارش به قرائت زیارت عاشورا در این مدت کرده و آن را برای رفع حوائج موثر دانسته اند.
 

 

 


عزاداری بر سیدالشهدا فرصت ذی قیمتی است که اولا" باید در برابر آن شاکر درگاه الهی بود و ثانیا" از آن در جهت صیقل دادن روح و قلب توام با افزایش معرفت و بصیرت استفاده کرد.

 

کد خبر 1086200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha