نگران افزایش آمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی جهرم در روزهای آینده هستیم

رحمانیان گفت: شرایط جهرم از لحاظ شیوع بیماری بد تر از ۱۰ روز پیش شده است و نگران افزایش آمار مبتلایان و بستری‌ها در روزهای آینده هستیم.

«محمد رحمانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: امروز ۲۸ مردادماه ۱۴۰۰، در بی سابقه ترین آمار، تعداد بیماران کرونایی به ۳۱۶ نفر رسید که همگی برای نجات از چنگال کرونا نیاز به دارو دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه امروز وضعیت پیمانیه از هر لحاظ متفاوت تر از روزهای پیش است، افزود: اکثر بیماران بستری به‌طور متوسط تا ۴۰ درصد دچار درگیری ریه هستند اما در این میان حال ۲۷ بیمار وخیم تر از بقیه بوده و  در جدالی نابرابر  با کرونا به سر می برند.

 

وی جوانترین بیمار را فردی ۲۶ ساله با درگیری ۹۰ درصدی عنوان کرد و اظهار داشت: وضعیت بالینی بیماران به شدت متغیر است و شرایط را به هیچ عنوان نمی توان پیش بینی کرد، بطوری که ممکن است ظرف چند ساعت درگیری ریه از ۴۰ به ۸۰ یا ۹۰ درصد برسد.

 

رحمانیان ادامه داد: ۶ بیمار ۲۶، ۳۴، ۳۷، ۵۶، ۶۲ و ۶۴ ساله با درگیری ۹۰ درصد، چهار بیمار ۳۸، ۴۷، ۵۰ و ۶۴ سال با درگیری ۸۰ درصد، ۱۲  بیمار در رده سنی ۴۰ تا ۶۰ سال با درگیری ۷۰ و ۶۰ درصد و یک بیمار ۵۶ ساله نیز با درگیری صد درصد، در حال دریافت درمان های موجود هستند.

 

وی میانگین سنی مبتلایان بستری در پیمانیه را بین ۲۴ تا ۶۹ سال عنوان کرد و گفت: ابتلا و بستری مادران باردار نیز از  موارد نگران کننده دیگری است که در این موج با آن مواجه هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: نکته قابل تامل و تاسف برانگیز آنکه، افراد میانسال بستری در پیمانیه اقدام به دریافت واکسن نکرده و جوانان مبتلا هم با توجه به اینکه هنوز در گروه هدف واکسن قرار نگرفته‌اند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند.

 

وی با تاکید بر اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند، کمتر دچار عوارض شدید کرونا می‌شوند، تصریح کرد: با نگرانی زیاد می‌گوییم که شرایط جهرم از لحاظ شیوع بیماری بد تر از ۱۰ روز پیش شده است و نگران افزایش آمار مبتلایان و بستری‌ها در روزهای آینده هستیم.

 

رحمانیان تصریح کرد: افرادی که در گروه‌های هدف واکسیناسیون قرار دارند و تاکنون اقدامی برای دریافت واکسن نداشته‌اند، هر چه سریع تر برای واکسینه شدن به مراکز واکسیناسیون دانشگاه مراجعه کنند.

 

وی در پایان اظهار کرد: تا واکسیناسیون بصورت جمعی صورت نگیرد ملزم به رعایت پروتکل‌ها هستیم، در غیر این صورت جهرم شاهد روزهای بسیار بدی هستیم.

کد خبر 1086206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha