نماز ظهر عاشورا در استان سمنان اقامه شد

همزمان با ظهر روز عاشورا، نمازگزاران و عزاداران حسینی در سراسر استان سمنان به یاد آخرین نماز امام حسین(ع)، نماز ظهر عاشورا را با حضور با شکوه خاص و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ، همزمان با ظهر عاشورا، عزاداران حسینی به یاد شهدای لب تشنه کربلا در سراسر استان سمنان نماز ظهر را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقامه کردند.

 

مردم نمازگزار و مؤمن و متدین استان سمنان در شهرها و روستاهای این دیار، در صفوف عاشقی ایستادند و یک بار دیگر با مولایشان تجدید پیمان کردند.

 

نماز ظهر عاشورا در حالی به در شهرها و روستاهای استان سمنان برگزار شد که رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی از سوی مردم و عزاداران حسینی رکن اصلی و قابل توجه آن بود همچنین حضور جوانان در اقصی نقاط استان از جمله دیگر مواردی بود که به نماز ظهر عاشورای قومسیان جلوه‌ای دیگر داد همچنین خواندن زیارت عاشورا، تلاوت قرآن کریم و زیارت وارث از دیگر بخش‌های مراسم محوری ظهر عاشورا در نقاط مختلف استان سمنان بود.

 

هیئت‌های عزاداری به دلیل محدودیت‌های کرونایی که نمی‌گذاشت دسته‌های عزاداری با هم به سمت جایگاه اقامه نماز پیش بروند در هیئت‌ها و در فضای باز به عزاداری پرداخته و سپس با رعایت مسائل بهداشتی در محل برگزاری نماز ظهر عاشورا در شهرهای مختلف استان سمنان حضور یافتند و شکوه خاصی به آئین ویژه و معنوی ظهر عاشورا بخشیدند.

 

مراسم محوری نماز ظهر عاشورا در مکان‌های روباز شامل خیابان‌ها، محوطه حسینیه‌ها و امامزادگان و همچنین فضاهای مقابل مصلاهای شهرهای قومس به امامت امامان جمعه و پیش نمازان برگزار شده است.

 

در شهر سمنان نماز ظهر عاشورای حسینی به امامت حجت‌الاسلام‌ مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان در میدان امام حسین (ع) این شهر اقامه شد.

 

عزاداران حسینی برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با زیرانداز و سجاده شخصی در میدان امام حسین (ع) سمنان حاضر شدند و نماز ظهر عاشورا را به امامت امام‌جمعه سمنان اقامه کردند.

 

مردم عزادار سمنان پیش از اقامه نماز ظهر عاشورا، ضمن قرائت زیارت عاشورا، در عزای شهدای دشت نینوا بر سر و سینه زدند.

کد خبر 1086220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha