قیام امام حسین(ع) برای مبارزه با جهل و جهالت و ضلالت بود

کارشناس مذهبی گفت: حرکت امام حسین (ع) از زوایای مختلف بررسی شده است اما مسئله مهمی که جامعیت این امور را در برمی گیرد مسئله مبارزه با جهل و جهالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام ماشاءالله صدیقی در مراسم عزاداری زیارت سلطان میر احمد کاشان که از سوی آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برگزار شد، گفت: حرکت امام حسین علیه السلام از زوایای مختلف همانند مسئله امربه معروف و نهی از منکر و اقامه نماز و حریت و آزادگی و تشکیل حکومت اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته که هر کدام به بخشی از اهداف حرکت امام حسین اشاره می کند.

 

این کارشناس مذهبی افزود: اما مسئله مهمی وجود دارد که جامعیت این امور را در برمی گیرد باید از زبان معصوم در زیارت اربعین پرداخته شود و آن مسئله مبارزه با جهل و جهالت است.

 

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: در زیارت اربعین می خوانیم «و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله» امام جان خودش را داد تا مردم را از جهالت و سرگردانی از ضلالت نجات دهد.

 

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با بیان اینکه اگر عبادت با عقلانیت همراه نباشد همین عبادت حجاب انسان می شود گفت: وقتی عبادت عارفانه نبود انسان به مرحله‌ای می رسد که نمازش او را در مقابل ولایت و امام زمانش قرار می دهد همان گونه که در کربلا اتفاق افتاد.اهل عبادتی که از ابن زیاد پول گرفتند و مسجد ساختند به شرط اینکه در کربلا حضور پیدا کنند.

 

صدیقی افزود: وقتی دوست امام صادق (ع) از ویژگی های همسایه خود تعریف کرد که او اهل نماز و صدقه و حج است امام فرمود عقلانیت او چه مقدار است؟ کنایه از این عبادت بدون عقلانیت او را به جایی نمی رساند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، اعظم المصائب کربلا را مصیبت وداع عنوان کرد و گفت این مصیبتی است که امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برای آن خون می گرید.

 

حجت الاسلام صدیقی با قدردانی از برگزاری جلسات عزاداری دهه نخست محرم در کاشان با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: تشکیل این جلسات زمینه ساز نشر فرهنگی حسینی و معرفی ابعاد حماسی، عرفانی عاشورا به جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان است. /

کد خبر 1086319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha