برگزاری نماز ظهر عاشورا در بقعه امامزادگان بی بی خاتونین(س) مارگون

نماز ظهر عاشورا و عزاداری روز عاشورا در قالب سوگواره «بصیرت عاشورایی» با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بقعه متبرکه امامزادگان بی بی خاتونین (س) شهرستان مارگون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نماز ظهر عاشورا و عزاداری روز عاشورا در قالب سوگواره «بصیرت عاشورایی» با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در فضای باز در بقعه متبرکه امامزادگان بی بی خاتونین (س) شهرستان مارگون برگزار شد.

 

«قاسم مومنی شاد» تصریح کرد: مراسم های عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام در بقعه متبرکه امامزادگان بی بی خاتونین (س) روستای سقاوه شهرستان مارگون با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.


 

وی افزود: امام سجاد (ع) فرمودند: زمین کربلا در روز رستاخیز، چون ستاره مرواریدی می درخشد و ندا در می دهد که من زمین مقدس خدایم، زمین پاک و مبارکی که پیشوای شهیدان و سالار جوانان بهشت را در بر گرفته است.

 

مومنی شاد در ادامه با بیان اینکه وقف، به ویژه در این ماه محرم، برای برپایی عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام یک حرکت انسانی و الهی است، اظهار کرد: وقف مربوط به همه آحاد و اقشار جامعه اسلامی می‌شود و دهه وقف فرصتی است تا این فرهنگ دینی و اسلامی را بیش از پیش ترویج دهیم.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه وقف میان انسان و خداوند قرابت و نزدیکی ایجاد می‌کند، اذعان کرد: وقف مانند رشته‌ای است که رأس آن متصل به خداوند و انتهایش در دست وقف کنندگان قرار دارد.

 

وی به ضرورت انطباق وقف‌های امروزی با نیازهای روز جامعه  اشاره و یادآوری کرد: با توجه به تغییر و تحولاتی که در جامعه به وجود آمده، باید سعی کنیم در زمینه برکات وقف، فرهنگ سازی کنیم تا متناسب با نیازهای روز جامعه مقوله وقف گسترش پیدا کند و به واسطه آن گرهی از مشکلات اقتصادی اقشار مختلف جامعه برطرف شود.

 

مومنی شاد در پایان خاطر نشان کرد: اهم مباحث مطرح شده در این برنامه به ضرورت شناخت و معرفت نسبت به ائمه معصوم جهت بصیرت افزایی و ضرورت پرهیز از حرام خوری بوده، چرا که امام حسین علیه السلام در روز عاشورا یکی از ویژگی های لشکر کفار را حرام خوری برشمرده است.

کد خبر 1086371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha