برپایی همایش رهروان زینبی لبیک به آرمان های عاشورایی است/ پیام رسان واقعه عاشورا حضرت زینب(س) است

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به برپایی همایش رهبروان زینبی در پنج بقعه متبرکه و شاخص استان البرز گفت: همایش رهروان زینبی لبیک به آرمان های عاشورایی است.

« حجت الاسلام علی دشتکی» در جریان برپایی آیین رهروان زینبی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: همایش رهروان زینبی لبیک به آرمان های عاشورایی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: در سال جاری با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا و ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا آیین رهبروان زینبی در پنج بقعه متبرکه استان البرز به صورت اختصار با حضور بانوان ولایت پذیر در شب دوازدهم از ساعت پنج بعد از ظهر در قالب سخنران و مداحان با هماهنگی مرکز افق امامزاده محمد(ع) با مشارکت هیئت های مذهبی برگزار می شود، همچنین آیین محوری و استانی عصر دوازدهم و روز دوازدهم همزمان با حرکت کاروان اسراء با حضور سخنرانان برجسته برپا می شود. 

 

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف و میثاق نامه هایی که در جریان تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار می شود اظهار کرد: آیین رهروان زینبی از کانال ها و صفحه های رسمی وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه استان به صورت مجازی پخش می شود تا عزیزان و علاقمندان بتوانند بهره لازم را ببرند. 

 

حضرت زینب(س) الگوی شاخص برای بانوان و دختران امروز است

 

وی ادامه داد: واقعه عاشورا برای تمام نسل ها پیامی داشت که آن امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است؛ پیام رسان واقعه عاشورا کسی جز حضرت زینب(س) نیست.

 

به گفته وی، حضرت زینب(س) به عنوان الگوی شاخص معرفتی پیام رسان و الگوی شاخصی برای دختران و بانوان هستند و عزیزانی که در همایش رهروان زینبی شرکت می کنند این پیام را به دشمنان نشان می دهند که تا چه اندازه حافظ و پیرو دین و فرهنگ عاشورا هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز خاطرنشان کرد: روضه عاشورا جریان سازی درس معرفت و ایمان است و بانوان و دختران سیره زندگی و صبر و حیاء زینبی را باید در زندگی خود جریان دهند. گزیه کردن برای اهل بیت (ع) در سیره حضرت زینب(س) هدفمند است و ما از حضور این بانو فهیم و شاخص درس عفاف و حیاء، استقامت در برابر مشکلات را می آموزیم.

 

حجت الاسلام دشتکی تصریح کرد: امروزه بانوان و دختران ما به واسطه بهره مندی از الگوی شاخص حضرت زینب(س) هرگز و به اشتباه از مسیرهای تربیتی و الگوبرداری از چهره های بازیگران هالیوودی نمی روند. زمانی که ظهر عاشورا به پایان رسید دشمن خیمه ها را غارت کرد و تمام همّ و غمّ حضرت زینب(س) مراقبت از اهل خیام و عفاف و حیاء است.

 

 

 

 

کد خبر 1086373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha