ایران به دنبال تطهیر طالبان نیست 

حجت الاسلام میثم تارم گفت: ایران به دنبال تطهیر طالبان نیست اما طالبان به صداقت و اقتدار ایران باور داشته و می‌دانند اگر دست از پا خطا کنند به سرنوشت داعش گرفتار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حجت الاسلام «میثم تارم» در جمع عزاداران حسینی در حسینیه شهدای جیرفت، گفت: یکی از منابع شناخت امامان و معصومان، زیارت ‌نامه های ایشان است.


امام جمعه جیرفت افزود: زیارت نامه های امام حسین (ع) یکی از راه‌ های کسب شناخت و معرفت نسبت به آن حضرت است.


وی خاطرنشان کرد: نهضت امام حسین (ع) را امام معصوم، اقامه نماز عنوان می‌کند و این مهم بیانگر اهمیت والای نماز در دین اسلام است چرا که امام معصوم اولین ویژگی قیام امام حسین (ع) را اقامه نماز عنوان می‌فرماید.


حجت الاسلام تارم ابراز کرد: بزرگترین درس ما از عاشورا و کربلا باید اقامه نماز باشد و همواره در فرصت های مختلف از نماز بگوییم هر چند برای بسیاری از مردم تکراری باشد.


امام جمعه جیرفت بیان کرد: اولین قدم کار فرهنگی، دینی، مذهبی و حسینی آشنا کردن مردم و جوانان با نماز و اقامه آن به جماعت و در اول وقت است زیرا نماز واقعی، جامعه اسلامی را در برابر تهاجم دشمن و مفاسد بیمه می‌کند.


وی اظهار کرد: نماز از منکرات جلوگیری می‌کند و داروی فحشا و منکرات است، اولین دلیلی که جهنمیان برای جهنمی شدن خود بیان می‌کنند، اهل نماز نبودن است.


حجت الاسلام تارم با اشاره به تحولات اخیر در افغانستان، عنوان کرد: در بحث طالبان در افغانستان، عده‌ای در فضای مجازی می‌پرسند چرا ایران به کمک مظلوم افغانستان نرفت و آنها را یاری نکرد؟


امام جمعه جیرفت اضافه کرد: برخی از کسانی که این سوال را مطرح می‌کنند و می‌خواهد نظام را زیر سوال ببرند کسانی اند که در برابر داعش، جهاد نکاح و کودک کشی در یمن و فلسطین یک حرف بر زبان نیاورده‌اند اما امروز ایران را در بحث افغانستان محکوم می‌کنند.


وی تاکید کرد: ایران به دنبال تطهیر طالبان نیست اما طالبان به صداقت و اقتدار ایران باور داشته و می‌دانند اگر دست از پا خطا کنند به سرنوشت داعش گرفتار می‌شوند.


حجت الاسلام تارم تصریح کرد: دولت عراق و سوریه مورد تایید مرجعیت شیعه و رای مردمی بوده اما داعش در برابر حکومت رسمی این کشورها ایستاده بود و سابقه تاریخی و رابطه سوریه با ایران مشهود است.


امام جمعه جیرفت ابراز کرد: رئیس جمهوری افغانستان با تقلب روی کار آمده و هم ‌پیمان آمریکا و دشمن ایران و زبان فارسی بود و این زبان را به سخره می‌گرفت و به ایران چشم طمع داشت.



وی ادامه داد: همچنین رئیس جمهوری افغانستان در جشن کریسمس در کنار سربازان کودک ‌کش صهیونیست ها قرار گرفت.


حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که داعش جنگ احزاب بر علیه عراق و سوریه راه انداخته بود، عنوان کرد: طالبان فارغ از عقاید شان، همگی افغانی هستند.


امام جمعه جیرفت در خاتمه خاطرنشان کرد: حضور ما در عراق و سوریه به درخواست دولت رسمی آنها و کاملا شرعی و قانونی بود و حال پرسشگران که به دنبال اهداف دیگری هستند باید پاسخ دهند بر اساس کدام مبنای حقوقی ما حق داریم وارد افغانستان شویم؟

کد خبر 1086449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha