۲۳۳ نفر در تاسوعا و عاشورای حسینی خون اهدا کردند

میری مقدم گفت: در طرح نذر خون تاسوعا و عاشورای امسال ۲۹۳ نفر از مردم خراسان جنوبی برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲۳۳ نفر توانستند خون اهداء کنند.

«ابراهیم میری مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: در طرح نذر خون تاسوعا و عاشورای حسینی، ۲۹۳ نفر از مردم استان خراسان جنوبی برای اهدای خون به مراکز خونگیری در شهرستان های بیرجند، طبس و قاین مراجعه کردند که از این تعداد، ۲۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: در روز تاسوعای امسال ۱۰۵برای اهدای خون (۹۷ نفر مرد و هشت نفر زن) برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۸۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

میری مقدم با بیان اینکه در روز تاسوعای سال گذشته ۲۰۹ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده بودند، افزود: از این تعداد ۱۷۷ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

 

وی ادامه داد: در روز عاشورای امسال ۱۸۱ نفر (132 مرد و 12 نفر زن) به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴۴ نفر خون اهدا کردند، همچنین در روز عاشورای سال گذشته ۲۷۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند و ۱۹۱ نفر واجد شرایط اهدای خون بودند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پویش نذر خون امسال با عنوان «اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین حسینی» در استان خراسان جنوبی ادامه دارد، گفت: با توجه به عمر محدود خون و فرآورده های آن تمامی مردم می توانند برای اهدای خون در روز های باقیمانده از این پویش؛ خون اهداء کنند.

 

میری مقدم در ادامه با اشاره به پروژه در حال ساخت مرکز جامع انتقال خون استان، افزود: این پروژه از سال ۹۸ متوقف شده و برای تکمیل آن نیازمند ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم، با تکمیل و افتتاح این مرکز توان خونگیری در مرکز استان به بیش از ۲ تا ۲.۵ برابر افزایش می‌یابد.

 

وی از پیشرفت 55 درصدی ساختمان مرکز جامع انتقال خون خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون دو میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان برای این پروژه هزینه شده است و برای ادامه روند ساخت نیازمند حضور خیرین هستیم.

کد خبر 1086497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha