آیت الله سید کمال فقیه ایمانی دعوت حق را لبیک گفت

روح عالم مجاهد و روحانی خدوم و مردمی ، یاور امام و رهبری آیت الله حاج سید کمال الدین فقیه ایمانی به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان،  آیت الله «سید کمال فقیه ایمانی» (متولد ۱۳۱۳ هـ.ش)، از علمای مجاهد و خیّر اصفهان و از شاگردان امام خمینی  روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت.
 پدر ایشان آیت الله حاج سید مصطفی فقیه ایمانی و پدر بزرگشان آیت الله حاج کاظم، از علمای بزرگ اصفهان بودند.

 آیت الله سید کمال فقیه ایمانی در محضر اساتید بزرگی چون آیت الله نوری همدانی، حاج شیخ عبدالجواد اصفهانی، آیت الله مجاهدی تبریزی، آیت الله طباطبایی، آیت الله سلطانی و آیت الله مشکینی شاگردی نمود و به مراتب بالا دست یافت. 


ایشان پس از گذراندن سطح، به فراگرفتن درس خارج روآورد و توانست کتاب الزکوة را نزد آیت الله داماد و کتاب الصلوة را نزد آیت الله العظمی بروجردی به پایان برساند. وی همچنین، از درس خارج آیات عظام امام خمینی و آیت الله العظمی گلپایگانی بهره برد.


 ایشان در اصفهان، به تدریس و تربیت طالبان علوم دینی پرداخت و برای شروع تدریس، شرح لمعه را برگزید. پس از آن جلسه درس رسائل را برپا کرد و توانست مشتاقان زیادی را جذب کند.


آیت الله حاج سید کمال فقیه ایمانی منشا خدمات و اثرات بزرگ عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و درمانی بسیاری بوده است که از آن جمله می توان به عناوین ذیل اشاره کرد:

تهیه و تدوین «نورالقرآن فی تفسیر القرآن» به سفارش امام خمینی: پدید آورنده اولین تفسیر قرآن به زبان انگلیسی در بیست جلد و نسخه روسی که در هجده جلد منتشر شده است.

تفسیر «نورالقرآن فی تفسیر القرآن» گلچینی از تفسیرهای گوناگون است که با چشم پوشی از اختلاف های لغوی و موارد اختلاف شیعه و سنی، مجموعه ای روان و قابل اعتماد را به مخاطبان عرضه کرده است. روزانه ۶۰ تا ۷۰ جلد تفسیر برای درخواست کنندگان فرستاده شده است، حتی برخی از کشورها نیز خود تصمیم به چاپ این کتاب گرفتند. همچنین، این کتاب در اینترنت موجود و در اختیار علاقه مندان است.

ایجاد کتابخانه بزرگ و با حجم زیادی از کتاب های ارزنده به نام کتابخانه امیرالمومنین علیه السلام و مرکز تحقیقات و پژوهش های علمی، ایجاد و تاسیس حوزه علمیه اصفهان به نام دارالحکمه باقر العلوم علیه السلام با گنجایش بیش از ۱۰۰۰ طلبه و پرداخت هزینه تحصیلی به طلاب علوم دینی از اقدامات این عالم زاهد و خیر است.

پژوهش، چاپ و نشر کتاب های ارزشمند در این مرکز شیعه و فرستادن آن ها به سراسر جهان، تاسیس بیمارستان امام حسین علیه السلام و مرکز تخصصی بیماری های عفونی، بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم علیه السلام، بیمارستان زنان و زایمان حضرت زهرا (سلام الله علیها) و درمانگاه شهدا، مدرسه حجتیه مشهد، تاسیس صندوق جهیزیه، سفرهای تبلیغی به خارج از کشور از جمله هلند، بلژیک، کویت، عراق، لبنان، بوسنی، پاکستان، صندوق قرض الحسنه و همچنینساخت واحدهای مسکونی برای طلاب اقدامات خیرخواهانه و خالصانه این عالم مجاهد و فقیه گرانقدر در طول مدت عمر ایشان است.

 

این فقیه پارسا و قلمرو آن ای پس از تو شرایط سخت بیماری کرونا بستری شدن چند روزه در بیمارستان دعوت حق را لبیک گفت.


 

کد خبر 1086501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha