استکبارستیزی شعار امام حسین(ع) است

قاسمی مذاکره با بیان اینکه مذاکره با دشمن معنا ندارد، گفت: استکبارستیزی، شعار امام حسین(ع) است که باید زنده باشد چون حمایت از مظلوم در برابر ظالم و یاری محرومان شعار اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» شامگاه (۲۹ مرداد) در دومین یادواره شهدای روستای کوشه قیس‌آباد و حومه شهرستان خوسف ضمن تسلیت ایام سوگواری عزاداری سید الشهدا(ع) اظهار داشت: امام خمینی(ره) ۴۳ سال پیش فرهنگ شهید و شهادت را برای ما هویدا کرد و ما قدردان زحمات امام راحل هستیم.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه درب شهادت همیشه باز است، گفت: ما خالص ترین انسان‌ها را در حالی از دست می دهیم که آنها با خون سرخ خود جاودانه می‌شوند.

 

وی در ادامه فرهنگ شهادت را فرهنگ غنی دانست آنگونه که همه اولیه الهی سال‌های سال آرزو داشتند تا به شهادت برسند، افزود: به راستی که شهادت طلبی ارثی است که از پیامبران به ما رسیده است.

 

سردار قاسمی با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت فرهنگ امروزی جهان اسلام است و به عبارتی دیگر خط سرخ شهادت از کربلا می‌گذرد، بیان کرد: اهل بیت(ع) شهادت را شیرین تر از عسل می‌دانستند و به راستی که شهدای ایران اسلامی به حضرت علی اکبر و قاسم ابن حسن(ع) اقتدا کردند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه شهدای مدافع حرم برای جوانان ما یک الگو هستند و اکثر شهدای ما زمان و مکان شهادت خود را می‌دانستند، تصریح کرد: همه می دانیم که مرگ به سراغ همه از فقیر تا پادشاه می رود و در طول تاریخ همه سرنوشت شان به مرگ ختم شده است اما برخی از مرگ‌ها تلف شدن است آنگونه که در یک حادثه مانند زلزله، سیل و تصادف انسان جان خود را از دست می دهد یا مرگ در اثر خودکشی که این نوع مرگ شماتت دارد ولی تنها مرگ در راه خدا و شهادت عزت‌آفرین  و پاداش اخروی دارد.

 

وی ادامه داد: امروز بعد از گذشت ۱۴۴۳ سال از عاشورا در حالی همه آمده ایم دور هم با فاصله اجتماعی جمع شدیم تا برای امام حسین(ع) عزاداری کنیم که می‌دانیم حضرت و اصحابش را مظلومانه به شهادت رساندند.

 

سردار قاسمی با بیان اینکه قیام عاشورا مباحث مفصلی دارد که هنوز بشریت نتوانسته ابعاد آن را به تصویر بکشد چرا که خیلی از ادیان حتی آنهایی که دین ندارند به امام حسین(ع) اقتدا می‌کنند، گفت: برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا همواره جلسات یادواره شهدا برگزار می‌شود و  پیام شهدا خط سرخ شجاعت است که باید ادامه دهیم.

 


فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فرهنگ شهادت رغیب ندارد و تاریخ مبارزات انبیاء نشان می دهد آنچه زنده مانده است مرگ در راه خداست، افزود: عزت، استقلال و هویت هر جامعه به فرهنگ جهاد بستگی دارد و میوه جهاد  نیز شهادت است.

 

وی یکی از درس‌های عاشورا را ولایت مداری دانست و تصریح کرد: بصیرت و دشمن‌شناسی از دیگر درس‌های عاشورا است که راه درست را نشان می‌دهد و ما باید از شهدا و شهدای مدافع حرم که آگاه به دشمن بودند درس استقامت و صبر بیاموزیم.


سردار قاسمی در ادامه تأکید کرد: امت ایران اسلامی ۴۳ سال در  مسیر شهادت گام برمی دارد و  این ملت یار پیامبر(ص) است. چرا که حضرت فرمودند امت ما ایرانی ها هستند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استکبارستیزی از دیگر درس‌های عاشورا است، بیان کرد: باید جوانان را استکبارستیز تربیت کنیم چرا که برخی‌ها می‌گویند شعار مرگ بر آمریکا نگویید، در حالی که اگر آمریکا  ۲۱ سال پیش به افعانستان، ۲۰ سال پیش به عراق و ۱۰ سال پیش به سوریه حمله کرد هدف اصلی او ایران بود و شعار استکبارستیزی، شعار امام حسین(ع) است که باید زنده باشد چون حمایت از مظلوم در برابر ظالم  و یاری محرومان شعار اسلام است.
 
 

وی در پایان با تأکید بر اینکه مذاکره با دشمن هیچگاه معنا ندارد، گفت: امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) هیچگاه برای مذاکره با دشمن حاضر نشدند و این ملت هم نیاز به مذاکره ندارد.

 

 

کد خبر 1086513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha