مسجد مورد اعتماد مردم است

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان مسجد را سازه ای جامع الاطراف دانست که از صدر اسلام تاکنون مورد اعتماد مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، شنبه(۳۰ مرداد) مسجد را جدای از مکانی برای عبادت؛ محل رفع نیازهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یک جامعه دانست.

 

 


مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان یکی از ابداعات دین مبین اسلام را سازه مقدس مسجد عنوان و بیان کرد: این سازه مقدس مورد اعتماد مردم است.

 



وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم هم برای تعادل روحی و روانی جامعه و رفع مشکلات مردم در همین سازه مقدس اقدام می کردند؛ افزود: مردم در مسجد حضور بهم می رساندند و پای آموزه های پیامبر می نشستند.

 




حجت الاسلام گرجی اظهار کرد: مسجد؛ سازه ای جامع الاطراف است و در نظام جمهوری اسلامی نیز که حکومت بر اساس اعتقادات دینی شکل گرفته، الگوی پیامبر را استفاده کرده و مسجد ماوایی برای اجتماعات مردم است که هم آرامش می دهد و هم شور و شعور را حاکم می کند.

 




وی در پایان نقش مساجد را در دوران دفاع مقدس، نقش مسجد جامع کرمان و فعالیت هایی که باعث شد عمال شاهنشاهی این مساجد را به آتش بکشند؛ فعالیت های چشمگیر مساجد در مقابله با ویروس منحوس کرونا و... را مورد اشاره قرار داد.

کد خبر 1086520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha