با این تیم اقتصادی نمی‌توانید به جنگ مشکلات اقتصادی بروید

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: با این تیم اقتصادی که فقط از دوستان نزدیک خود انتخاب کرده‌اید، نمی‌توانید به جنگ مشکلات اقتصادی بروید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، جلال محمودزاده در ادامه  جلسه علنی امروز شنبه (30مرداد)مجلس شورای اسلامی در مخالفت با  کلیات کابینه دولت سیزدهم ،گفت: تورم، زباله‌گردی، کوله‌بری، سوخت‌بری، تکدی‌گری، کودکان کار، اختلاف شدید طبقاتی، فروش اعضای بدن جهت امرار معاش، سرقت و زورگیری حاصل اقتصاد غلط و برنامه‌ریزی اشتباه دولت‌های گذشته است. ما در حال حاضر در تحریم شدید اقتصادی قرار داریم و کشور ما به علت نپیوستن به گروه ویژه اقدام مالی، در لیست سیاه کشورهای صنعتی مثل فرانسه، ایتالیا، کانادا، بریتانیا و ژاپن است.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس خطاب به  رئیس جمهور اظهار کرد: با این تیم اقتصادی که فقط از دوستان نزدیک خود انتخاب کرده‌اید، نمی‌توانید به جنگ مشکلات اقتصادی بروید. تیم اقتصادی شما فاقد سابقه اجرایی کافی بوده و دیدگاه‌های کاملا مخالف با پیوستن ما به معاهده‌های بین المللی دارند. این اتفاق باعث کاهش تعاملات اقتصادی با کشورهای عضو، کاهش سرمایه گزاری خارجی در ایران، از دست دادن بازارهای هدف برای صادرات محصولات غیرنفتی و باقی ماندن کشور ما در لیست کشورهای پرخطر و جلوگیری از ایجاد شعبه‌های مالی ایران در کشورهای عضو و در نهایت موجب عدم بهبود فضای کسب و کار در کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: تیم اقتصادی شما متشکل از کسانی است که همراه جنابعالی در آستان قدس رضوی یا ستاد اجرایی بودند. آیا نمی‌توانستید از همه اقتصادانان کشور دعوت کنید تا در این شرایط برنامه‌های خودشان را به شما ارائه دهند؟

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: آقای رئیس جمهور شما بارها اعلام کردید  دولت من، فراحزبی، فراجناحی و دولت وفاق ملی است، شما باید به مردم و مجلس جواب دهید که در لیست فعلی وزراء چه کسی را از جناح‌های مخالف وجود دارد؟ آیا در کل وزرای دولت گذشته، یک وزیر عملکرد مثبتی نداشت تا به عناون وزیر کابینه شما معرفی شود تا نشان از دیدگاه فراجناحی شما باشد؟

همچنین حسن محمدیاری در در مخالفت با کلیات برنامه‌ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: دولت در حوزه سیاست خارجی باید قاطعانه و مبتنی بر عقلانیت و خرد جمعی موضع خود را مشخص کند.روند کنونی یارانه‌ها جوابگو نیست و این اعتبارات باید به سمت تولید روانه شده و قشر آسیب‌پذیر را پوشش دهد.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر اظهار کرد: منابع طبیعی در شمال کشور به معضل تبدیل شده است و هر چند نمایشی ویلاها را تخریب می‌کنیم اما باید در ابتدا از ساخت و ساز جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و استفاده از ظرفیت آنها ضروری است که این موضوع در کابینه آقای رئیسی دیده نمی‌شود، ادامه داد:  هر منطقه ظرفیتی دارد و باید با انتخاب استانداران آشنا به مسائل و مشکلات هر منطقه زمینه رفع معضلات را فراهم کرد.

کد خبر 1086583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha