مساجد به کانونی برای تربیت دینی و حرکت‌های اجتماعی تبدیل شوند

شامیان مساجد را کانون های آرامش انسان ها دانست و گفت: مساجد با برنامه‌ریزی می‌توانند به کانونی برای تربیت دینی و حرکت‌های اجتماعی تبدیل شوند.

«محمدعلی شامیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در زندگی صنعتی امروز، انسان ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند استفاده از مکان های آرام و اضطراب زدا هستند. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باقر العلوم (ع) مسجد امام محمد باقر (ع) خرمشهر افزود: مسجد با برنامه هایی که دارد، می تواند به کانونی برای تربیت دینی و حرکت اجتماعی به سوی سعادت و کمال تبدیل شود.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از مساجد با اندیشه های ناب و ذوق های متولیان آن توانسته اند از این فرصت به خوبی بهره ببرند تصریح کرد: حضور در مسجد به دلیل نسبتی که با خداوند و کمال دارد، آرامشی خاص و زمینه ای مناسب برای تغییر در اهالی مسجد پدید می آوَرَد و با قرار گرفتن برنامه های تربیتی مناسب در کنار این آمادگی روحی و معنوی، تحولی در خور رخ می دهد.

 

شامیان اضافه کرد: وجود دفترهای مشاوره مذهبی و پاسخ گویی در مساجد و رفت و آمد عالمان و متخصصان در این مکان مقدس، سبب می شود تا اهل مسجد به شکوفایی تربیتی، علمی و بالندگی اخلاقی شایسته ای دست یابند.

 

وی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را دارای ظرفیت های کارآمد خواند و یاد آور شد: این کانون ها با همکاری سایر تشکل های فرهنگی، مذهبی برای فرهنگ سازی به جهت رعایت نکات بهداشتی در راستای مهار کرونا اثر گذار باشند. 

 

 

کد خبر 1086634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha