باغگلی تجربه و تخصص لازم برای اداره وزارت آموزش و پرورش را ندارد

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پینشهادی آموزش و پرورش گفت: شما تجربه و تخصص لازم برای اداره وزارت آموزش و پرورش ندارید و اگر بر مسند این وزارتخانه تکیه بزنید بدنه آن با شما همکاری نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،جلال رشیدی کوچی در ادامه جلسه علنی امروز شنبه (30مرداد)مجلس شورای اسلامی  و در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش از بزرگترین و کلیدی‌ترین وزارتخانه‌های کشور است ،مشکلات این وزارتخانه به اندازه خود آن حساس و بزرگ است و نیروهای فرهیخته و دانشمندی در آن فعالیت دارند که مشکلات آنها بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رتبه‌بندی فرهنگیان، معیشت و عزت آنها از مهمترین مشکلات حوزه آموزش و پرورش است،کمبود 300 هزار نفر معلم، عدم اجرای سند تحول و عدم ارتقاء و استقلال دانشگاه فرهنگیان و همچنین مصرف‌گرا شدن این وزارتخانه نیز از مهمترین مشکلات است که به خواسته حق فرهنگیان باید برای حل آنها، فردی بزرگ، با تجربه و متخصص معرفی می‌شد که نشد .

وی گفت: انتظار داشتیم فردی از بدنه آموزش و پرورش برای تصدی پست این وزارتخانه معرفی شود که سلسله مراتب را طی کرده باشد و به همه ابعاد آن تسلط کافی داشته باشد لذا امروز چشم صدها هزار نفر فرهنگی به این جلسه است ،اقای باغگلی شما تجربه و تخصص لازم را برای اداره وزارت آموزش و پرورش ندارید و اگر بر مسند این وزارتخانه تکیه بزنید بدنه آن با شما همکاری نخواهد کرد چرا که شما تنها مدیریت مجموعه‌ای با 8 هزار دانش آموز را داشته‌اید در حالی که تنها در مرودشت نزدیک به 8 هزار معلم و کادر آموزشی فعال است.

همچنین صدیف بدری در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: امیدواریم مجلس با دقت و سرعت بررسی وزرای پیشنهادی را در دستورکار قرار دهد زیرا جامعه بی صبرانه چشم انتظار تغییرات مثبت در حوزه های مختلف است و مجلس نقشی بی بدیل در تشکیل کابینه کارآمد دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: نگاه دولت به حوزه آموزش و پرورش باید ویژه باشد تا شاهد ثبات و برنامه ریزی درآن باشیم، متاسفانه وزارت آموزش و پرورش طی دهه اخیر به وزارتخانه ای بی ثبات از نظر مدیریتی تبدیل شده و در حال حاضر نیز در انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز به این مهم توجه نشده است .

 

بدری با بیان اینکه باغ گلی سابقه اجرایی در حد مدیریت خرده دولتی هم ندارد، گفت: نباید وزارت آموزش و پرورش را به محلی برای آزمون و خطا تبدیل کنیم؛ اظهارات اخیر ایشان در مورد پرداخت حقوق به معلمان و زیر سوال بردن کیفیت آموزشی آن ها خاطر فرهنگیان را مکرر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: باغ گلی هرگز نمی تواند منشأ تحولات موثر در نظام تعلیم و تربیت باشد؛ وزیر آموزش و پرورش باید از بطن فرهنگیان کشور باشد و با گوشت و پوست و استخوان مشکلات آن ها را درک کند در این رابطه از نمایندگان انتظار داریم با رأی مخالف به وزیر پیشنهادی زمینه معرفی وزیری توانمند را فراهم کنند.

کد خبر 1086720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha