۵۰ درصد مساجد چهارمحال و بختیاری نیاز به مرمت دارد

حجت‌ الاسلام ملک‌محمدی، تعداد مساجد این استان را یک هزار و ۴۰ باب اعلام کرد و گفت: ۵۰ درصد این مساجد نیازمند مرمت و بازسازی دارد.

حجت‌ الاسلام «علیرضا ملک‌محمدی» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به مناسبت روز جهانی مسجد اظهار داشت: مساجد استان از نظر ساخت و رعایت شاخصه ‌های معماری همچون گنبد و گلدسته در حد مطلوبی قرار ندارد و باید مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای یک تا ۲ هزار نفر جمعیت یک باب مسجد نیاز است، تصریح کرد: بر اساس این شاخص باید گفت که بسیاری از مناطق استان با مشکل کمبود مسجد روبرو است.

 

به گفته حجت‌الاسلام ملک‌ محمدی در حال حاضر محلاتی از مسکن مهر لردگان، فرادنبه، شلمزار، بن و اردل از داشتن مسجد محروم هستند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کمبود اعتبارات برای ساخت و تکمیل مسجد در مسکن‌ های مهر از جمله چالش‌ های موجود است که در صورتی که این اعتبار تامین شود احداث مسجد نیز در این محله‌ ها آغاز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ملک ‌محمدی با بیان اینکه مساجد از جمله مهمترین پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌روند، اظهار داشت: برای نقشآفرینی هرچه بهتر این اماکن در بعد تربیتی و تبدیل آنها به پایگاه ‌های تربیت کودکان و نوجوانان و همچنین پایگاه تحکیم و تعالی خانواده برنامه‌ هایی در نظر گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه ‌های گرامیداشت روز جهانی در استان به سبب شیوع کرونا به تعویق افتاده است، خاطرنشان کرد: امید است تا بهبود شرایط برنامه‌ هایی در شایسته این روز در استان برگزار شود.

 

کد خبر 1086732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha