وزیر پیشنهادی ارتباطات به پلتفرم‌ها هیچ اعتقادی ندارد

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: وزیر پیشنهادی به پلتفرم‌ها هیچ اعتقادی ندارد و در هیچ فضای مجازی عضو نیست و برنامه‌های وی نیز صرفا ابعاد پژوهشی داشته است .

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حسین حاتمی در ادامه جلسه علنی امروز شنبه (30مرداد)مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با عیسی زارع‌پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آقای زارع پور در زمان تصدی معاونتی در وزارت ارشاد با تندروی باعث عدم دریافت مجوز از سوی بسیاری از کسب و کارهای مجازی شد که منجر به تعطیلی آنها شد.

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین اظهار کرد: فضای مجازی با همه حواشی بخشی از زندگی روزمره مردم است، وی به پلتفرم‌ها هیچ اعتقادی ندارد و در هیچ فضای مجازی عضو نیست و برنامه‌های وی نیز صرفا ابعاد پژوهشی داشته و عملی نیست.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسائل جاری و حاشیه‌ای وزارت ارتباطات، مشکل کارمندان و کارکنان روستایی و همچنین شرح وظایف مخابرات هیچ جایگاهی در برنامه‌های وی ندارد. همچنین تعدد تصمیم‌گیران در بخش ICT که باعث بروز مشکل شده در برنامه وی نبوده و برای حل مشکلات دفاتر پیشخوان برای مثال مشکل 570 دفتر آذربایجان شرقی، برنامه‌ای ذکر نشده است.

وی با اشاره به کلاهبرداری‌های اخیر برخی پلتفرم‌ها و تعطیلی آنها نظیر روبیکا خاطر نشان کرد: وزیر پیشنهادی برنامه‌ای کاربردی برای جلوگیری از تخلف برنامه‌های ایرانی ارائه نکرده است

 علی‌اصغر عنابستانی نیز در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اهداف شبکه ملی اطلاعات را مشخص کند و سال به سال برای تحقق آن باید هدفگذاری شود تا براساس آن اهداف پیش برویم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در برنامه پیشنهادی عیسی زارع‌پور به حوزه نظارت و تنظیم مقررات آنطور که باید و شاید پرداخته نشده است. علاوه بر این، بنده برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه سازمان فضایی را مشاهده کردم که کافی نیست و باید توجه بیشتری به این عرصه شود.بسیاری از افتخارات کشور ما در حوزه فضایی در سال‌های گذشته مخدوش شده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم باید در جهت تقویت سازمان فضایی اقدام کند.

وی ادامه داد: وضعیت اینترنت پرسرعت در روستاها هم باید مشخص شود و وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت دقیق بگوید که در چه زمانی این مسئله محقق می‌شود.اشکال اساسی به برنامه آقای زارع‌پور درباره شبکه ملی اطلاعات این است که وی تنها به چالش‌های این حوزه اقدام کرده است و راهکاری عملیاتی برای آن ندارد.

کد خبر 1086750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha