تمدن نوین اسلامی در بستر مسجد و خانواده محقق می شود

ایزدیار با تبریک روز جهانی مسجد و اهمیت توجه به این جایگاه رفیع در جامعه گفت: تمدن نوین اسلامی در بستر مسجد و خانواده محقق می شود و در این مسیر مدیریت شهری ارتقاء کارکردهای مساجد را در برنامه خود دارد.

« عمار ایزدیار» نقش مساجد را در پیشبرد اهداف نظام اسلامی مهم و اساسی خواند و به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص پیشبرد اهداف مسجد تراز اسلامی و نقش شورای اسلامی شهر در این رابطه گفت: مدیریت شهری کرج ارتقاء سطح کمی و کیفی مساجد را در برنامه خود قرار داده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: راهبردها و چشم اندازهای معینی در قالب مدیریت شهری متناسب با حکمرانی شهری برای ارتقاء سطح کمی و کیفی مساجد که قالب مدیریت آن مردمی است وجود دارد. 

 

مسجد پایگاه تمدن نوین اسلامی است

 

وی با اشاره به اینکه پایگاه تمدن نوین اسلامی مسجد و خانواده است بیان کرد: روند فعالیت نوجوانان و جوانان در مساجد با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد ارتقاء فعالیت پایگاه تمدن نوین اسلامی که همان مسجد است را به همراه دارد. 

 

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: مساجد جبهه و خاکریز معینی هستند که با بهره مندی از آن می توانیم شاهد تحولات اساسی در بستر جامعه باشیم؛ به واقع تمدن اسلامی نوین با عقلانیت اسلامی محقق می شود و راه رسیدن به آن توجه به جایگاه مسجد است.

 

به گفته وی، سوق دادن افکار عمومی آحاد جامعه در جهت معرفت عمیق دینی با بهره مندی از مسجد و در سایه سار عقلانیت تمدن نوین اسلامی را رقم می زند. 

 

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: امروزه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر کرج با بهره مندی از میزان توانمندی خود در حوزه های آموزشی، فرهنگی، هنری و ... مسجد را خاستگاه تحقق تمدن نوین اسلامی کرده اند. 

 

مسجد را می توان با کاربری سرای محلات نگاه کرد

 

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: پیشینه تاریخی مسجد و کارکردهای متعدد آن نشان می دهد که تا چه اندازه عملکردهای مردمی در مسجد قابل رقابت با بعضی سازمان ها و نهادهای مدنی مدرن است.

 

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به اهمیت حمایت و مساعدت مدیریت شهری نسبت به احیاء کارکردهای مساجد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات انجام شده با همت مدیریت شهری سرای محلات است چه بسا برای احیاء بعضی مساجد بتوان با کاربری سرای محلات را تعریف کرد و شاهد تعالی آن بود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1086756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha