وضعیت بیمارستان‌های گیلان خوب نیست

احمدی توجه ویژه وزارت بهداشت و درمان به امکانات درمانی استان گیلان را خواستار شد و گفت: همزمان با شروع موج پنجم کرونا وضعیت بیمارستان‌های گیلان نابسامان و آشفته‌ است.

«محمدرضا احمدی سنگری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه وزارتخانه بهداشت و درمان باید به بحث امکانات بهداشتی و درمانی استان گیلان توجه کند اظهار داشت: همزمان با شروع موج پنجم کرونا وضعیت بیمارستان‌های استان گیلان نابسامان و آشفته‌ بوده و دچار برخی کمبودها است.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان از پیگیری‌های مستمر خود برای رفع کمبودها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان و رایزنی در سطح مجلس و دستگاه‌های ذیربط خبر داد و اذعان کرد: از زمان شیوع کرونا یعنی اسفند سال 98، گیلان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و این چالش‌ها با وضعیت فعلی استمرار پیدا کرده است.

 

احمدی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان استان گیلان فراتر از توان و ظرفیت خود خدمت‌رسانی کرده و همچنان هم در میدان حاضر است تصریح کرد: هم‌اینک شاهد تعداد بالای بیماران بستری شده در بیمارستان‌های گیلان هستیم و این در حالی‌ است که مشکل کمبود کادر درمان برای رسیدگی به این حجم از بیماران مشهود است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس به برخی نیازهای حیاتی بیمارستان‌های استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: مواردی نظیر کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز، کیت‌های آزمایشگاهی تشخیص کرونا و کمبود اقلام دارویی از جمله معضلات بیمارستان‌های استان گیلان است که به سبب آن بیماران هم دچار مشکل شده‌اند.

 

وی وضعیت فعلی استان گیلان و بیمارستان‌های آن را با توجه به اعداد و ارقام اعلامی دانشگاه علوم پزشکی و آمار بالای بیماران کرونایی بدحال حساس و نگران کننده اعلام کرد و یادآور شد: امیدواریم در ادامه امر و با توجه به انتخاب مدیران و شروع به کار آنان نسبت به رفع این مشکلات و معضلات اقدامات لازم و مقتضی انجام گیرد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت در مجلس و کمیسیون‌های تخصصی آن هم اشاره داشت و خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا بیش از 15 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم با آن در ارتباطند بنابراین باید فردی شایسته برای آن انتخاب شود.

 

کد خبر 1086775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha