کانون مداحان با دست خالی به امور مداحی رسیدگی می کند

اکبرزاده گفت: در سال ۹۹ هیچ بودجه ای از طرف سازمان تبلیغات به کانون مداحان استان در هیچ زمینه ای داده نشده است، چگونه کانون با دست خالی برای مداحان و آموزش آنها می تواند کار کند.

«کاظم اکبرزاده» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد در خصوص رسالت کانون مداحان بیان کرد: رسالت کانون مداحان ساماندهی تمامی مداحان در باب های مختلفی چون آموزش مقتل، آموزش ادبیات و آموزش های مختلفی که مداحان باید ببینند ولی عملا به دلیل عدم ضمانت اجرایی از طرف مرکز به استان ما کار خاصی نمی توانیم انجام دهیم.

 

مسئول کانون مداحان خراسان رضوی افزود: مسئول مستقیم هیئت های مذهبی شورای هیئات مذهبی است و کانون مداحان نقشی در رابطه با شیوه برگزاری مراسم های عزاداری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دهه اول محرم و دیگر دهه ها ندارد. 

 

وی گفت: کانون مداحان استان، قبل از برگزاری مراسم دهه اول محرم تذاکراتی به مداحان در خصوص نحوه مداحی به تعدادی از مداحان که رعایت نمی کردند را داده است اما اینکه الان بگوییم چه تعداد مداح، مواردی که در مداحی باید رعایت می کردند و نکرده باشند هنوز آماری به دست ما نرسیده است.

 

اکبرزاده با بیان اینکه آموزش باب بسیار مهمی در مداحی بشمار می رود؛ تصریح کرد: در طول 8 سالی که در کانون مداحان حضور دارم، آموزش های متعددی برای مداحان برگزار شده است و افرادی که در آموزش ها شرکت کرده اند برای آنها کارت مداحی صادر شده است و در سامانه طوبا دارای کارت شناسایی و پرونده هستند اما طیف مداحی که مستمع دار هستند، اسامی آنها روی پرده های سطح شهر است و در جامعه تاثیر گذار هستند متاسفانه با کانون مداحان همکاری نمی کنند و حاضر به ثبت نام در کانون مداحان نیستند و کانون مداحان نیز هیچ گونه اختیاری نسبت به اجبار آنها برای ثبت نام در کانون مداحان ندارد.

 

مسئول کانون مداحان خراسان رضوی بیان کرد: همچنین کانون مداحان در خصوص برخورد با مداحان آسیب زا و مداحانی که در مداحی خود اصول مداحی را رعایت نمی کنند، هیچ گونه ضمانت اجرایی برای برخورد با آنها ندارد.

 

وی با بیان اینکه آموزش مداحان نیاز مند بودجه است؛ گفت: سازمان تبلیغات بودجه ای برای آموزش مداحان در اختیار کانون مداحان قرار نمی دهد و در سال 99 هیچ بودجه ای از طرف سازمان تبلیغات به کانون مداحان استان در هیچ زمینه ای داده نشده است، چگونه بدون هیچ بودجه ای برای مداحان و آموزش آنها می توان کار کرد.

 

اکبرزاده افزود: باید ضمانت اجرایی به کانون مداحان داده شود تا بتواند مداحان را آموزش دهد، کلاس حضوری بگذارد و برای مداحی هایی که در جامعه آسیب زا هستند فرخوان بدهد و در نهایت در جهت کاهش آسیب های مداحی که بسیار در جامعه اثر گذار هستند، اقدامی نماید.

کد خبر 1086792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha