مجمع خیرین مسجد ساز استان گیلان تشکیل شد

حجت الاسلام حجازی با اشاره به معرفی خیران جهت مشارکت در ساخت و عمران مساجد از تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز استان گیلان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «سید ابوطالب حجازی» شامگاه شنبه( 30 مرداد) در برنامه گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه ستاد اقامه نماز گیلان در دوران شیوع کرونا فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است اظهار داشت:31 مرداد هر سال را به نام روز جهانی مساجد نامگذاری کرده‌اند که دارای اهمیت بسیار زیادی است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه مسجدالاقصی به عنوان نخستین قبله‌گاه مسلمانان جهان در چنین روزی توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد تصریح کرد: یک جریان مسیحی - صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته است که اعتقاد دارند باید مسجدالاقصی ویران و مقبره حضرت سلیمان ساخته شود تا حضرت مسیح(ع) ظهور کند.

 

حجازی با تاکید بر اینکه در جریان به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی بیش از هزار و 500 متر مربع ساختمان آن ویران شد ابراز داشت: از آنجا که مساجد قلب تپنده جهان اسلام، تجلی‌گاه وحدت و عبادتگاه مسلمانان محسوب می‌شوند برای زنده نگهداشتن آن روز و برای اینکه جنایات صهیونیست‌ها فراموش نشود، 21 اوت را به نام روز مساجد نامگذاری کردند.

 

وی با اشاره به این نکته که ستاد اقامه نماز در امور مساجد دخالتی ندارد، تلاش‌های فرهنگی و عمرانی این ستاد از حیث فرهنگی برای ارتقاء سطح دانش مردم و ائمه جماعت را متذکر شد و اضافه کرد: مجموعه خیران مسجدساز توسط ستاد اقامه نماز مرکز تشکیل شده تا بتواند در عمران مساجد نقش خود را ایفا کند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه این ستاد به تمام ادارات و سازمان‌های استان شماره حساب جهت مشارکت در امور خیریه ساخت مساجد را ارائه کرده است گفت: گاهی اوقات نیز خیران به خود ستاد اقامه نماز گیلان مراجعه می‌کنند و ما آن‌ها را در مورد نحوه مشارکتشان برای ساخت و عمران مساجد راهنمایی می‌کنیم.

 

حجازی از معرفی خیران به مساجد توسط ستاد اقامه نماز گیلان سخن گفت و با بیان اینکه اخیرا فردی خیر مبلغ یکصد میلیون تومان به یکی از مساجد محروم منطقه آستارا کمک کرده است اضافه کرد: افراد خیری که تمایل دارند به مساجد کمک کنند می‌توانند به ستاد اقامه نماز گیلان مراجعه کنند تا لیست مساجد را به آنان ارائه دهیم.

 

کد خبر 1086815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha