کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد از کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبر داد و گفت: تنها سه درصد کانون‌های مساجد کشور در گیلان وجود دارد اما بالای ۱۰ درصد امتیازات کشور توسط همین کانون‌ها کسب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» شامگاه شنبه (30 مرداد) در برنامه گفت‌وگوی خبری یکی از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب را تربیت مدیران جوان انقلابی خواند و اظهار داشت: آنچه که کانون‌های فرهنگی هنری و مدیرانشان در سطح کشور به دنبال آن هستند پرورش مدیران جوان انقلابی در بستر مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان آشنایی جوانان با کارکردهای کانون‌های فرهنگی را از جمله اهدافی که مورد پیگیری قرار می‌گیرد اعلام کرد و افزود: اگر بسترها در مساجد فراهم شود و مسئولیت‌ها را به جوانان و نوجوانان انقلابی و مسجدی واگذار کنیم، توانسته‌ایم در راستای بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

 

رضوانی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که چه عواملی در گذر زمان کارکردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را دستخوش تغییرات کرد یادآور شد: توسعه در بخش‌های علمی و فرهنگی، بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تنوع وسایل ارتباطی و نظایر آن باعث می‌شود نوع ارتباطات تغییر پیدا کند بنابراین ستاد هم این تنوع را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

 

وی خدمت‌رسانی به روز و در اختیار قرار دادن محتواها آنگونه که مخاطبان علاقه دارند را از جمله رویکردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و تصریح کرد: محور کارهای این ستاد فراخوان و شناسایی فرهیختگان و نخبگان حاضر در اطراف هر مسجد است و برنامه‌هایی مانند سه‌شنبه‌های تکریم و شناسایی هنرمندان، ادیبان، شاعران از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه خدمات این مجموعه از فرهیختگان، هنرمندان و نخبگان و توانمندی آنان در کارآفرینی مدنظر قرار می‌گیرد ابراز داشت: این موارد از جمله مؤلفه‌هایی است که میزان موفقیت هر کدام از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با آن مورد سنجش قرار می‌گیرد.

 

رضوانی‌نژاد استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه نفوذ معنوی مساجد و احیاء کارکردهای مساجد را هم از دیگر رویکردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اعلام کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا دو فرصت برای مساجد ما ایجاد شد و تنها به افرادی که داخل مساجد هستند، بسنده نکردیم و کل خانوارهای محلات تحت پوشش قرار گرفتند.

 

وی با بیان اینکه حضور در فضای مجازی جهشی در فعالیت‌های مساجد ایجاد کرد افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان توانست بسیاری از خانوارهای ساکن در اطراف مسجد را در شبکه‌های مختلف ایجاد شده ساماندهی کند و برنامه‌های مساجد را از طریق فضای مجازی به سمع و نظر مردم برساند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تاکید بر اینکه امور مساجد کلا به مردم واگذار شده و خیران در اینجا نقش پررنگی دارند اذعان کرد: کتابخانه‌ها، پارک‌ها و حتی صندلی سینماها از سرانه برخوردارند اما در بحث مساجد سرانه مطرح نیست و ملاک بر سر این است که مردم چقدر به آن مراجعه می‌کنند.

 

رضوانی‌نژاد حمایت از حافظین قرآن کریم و تامین موارد درمانی آن‌ها با مشارکت خیران را از جمله اقداماتی که توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان انجام گرفته اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر حدود 940 کانون فرهنگی هنری در سطح استان گیلان داریم و مدیران مربوطه باید نسبت به تقویت کانون‌های ضعیف اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه برخی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در دوره‌های مختلف در سطح کشور حائز رتبه‌های برتر شدند اظهار داشت: در تمام مساجد شهری و روستاهایی که بالای هزار نفر جمعیت داشته باشند امکان تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از سنجش توانمندی کانون‌های مساجد کشور با استفاده از سامانه‌ای که ایجاد شده است سخن گفت و تصریح کرد: این امر فرصتی را برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایجاد کرده تا بتوانند از منابع کشوری استفاده کنند.

 

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه در سطح استان گیلان کانون‌های فرهنگی هنری برتر و خوبی از حیث کارکرد و عملکرد وجود دارند، نگاه ویژه مدیران به مساجد را خواستار شد و عنوان کرد: گیلان با اینکه تنها سه درصد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور را در اختیار دارد اما بالای ۱۰ درصد امتیازات کشور توسط همین کانون‌ها کسب شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در پایان با تاکید بر اینکه کانون‌های استان رقابت بسیار خوبی با سایر کانون‌های سطح کشور دارند خاطرنشان کرد: برخی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان رتبه نخست کشوری شدند و توانستند بالای 15 تا 20 میلیون تومان اعتبار را به صورت فردی جذب کنند.


 

کد خبر 1086816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha