مسجد اصلی ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت است

اسماعیلی با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی مسجد گفت: بی تردید مسجد مهمترین سرمایه ملی، مذهبی و اصلی ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و برترین جایگاه پرورش انسانهای وارسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین پیامی را به مناسبت روز جهانی مسجد صادر کرد که متن پیام به شرح ذیل است:

 

30 مرداد یادآور به آتش کشیدن مسجدالاقصی  به دست صهیونیست ها است که سال ها بعد این روز به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سی ‌امین نشست سازمان کنفرانس اسلامی به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

 

بی تردید مسجد مهمترین سرمایه ملی، مذهبی و اصلی ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و برترین جایگاه پرورش انسان های وارسته است، مسجد قلب تپنده جهان اسلام است که از صدر اسلام تاکنون همواره دارای کارکرد های متعدد عبادت، فعالیت های آموزشی، نظامی و سیاسی بوده است.

 

امروز دشمنان اسلام با توجه به این جایگاه و نقش محوری مساجد در ایجاد وحدت، تحرک و پویایی جوامع اسلامی، تمام تلاش خویش را به کار بسته اند تا به تخریب این نقش و کارکرد آن در کنار دیگر تهاجمات فرهنگی بپردازند.

 

براین اساس روز جهانی مسجد فرصتی است برای بازگویی دوباره جنایت های صهیونیسم و بیان نقشه های خبیث دشمنان اسلام، همچنین این روز فرصتی برای پرداختن به نقش و جایگاه مساجد و اهتمام ویژه به کارکردهای متعدد آن است.

 

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی مساجد، این روز را به تمام مسلمانان جهان، ملت شریف ایران، مردم دیندار استان قزوین و به ویژه فعالان مساجد تبریک گفته و رشد جایگاه و کارکرد بیش از پیش مساجد در پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را آرزومندم.

 

کد خبر 1086864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha