ارتباط با خداوند در سخت ترین شرایط درس عاشورا برای مسئولان کشور است

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه تضرع و عبودیت امام( ره) در سخت ترین شرایط برگرفته از الگوی قیام عاشورا است گفت: هر مسئولی به خصوص در نظام اسلامی هر چقدر مسئولیت اش سنگین تر می شود، در سخت ترین شرایط نیاز بیشتری به ارتباط با خداوند متعال دارد.

حجت الاسلام مختاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ستیز با ستم و ستمگر به عنوان شاخص ترین ویژگی های قیام عاشورا گفت: یکی از برکات نهضت سیدالشهدا (ع) برای تمام مردم دنیا در تمام ادوار تاریخ درس کوتاه نیامدن در مقابل ظلم و ستم در هر منطقه و هر زمان است و مخصوصا برای ملت ایران که قرار است زمینه ساز ظهور باشند.

 

امام جمعه ساوجبلاغ گفت: ما بر اساس روایات شریفه قایل به این موضوع هستیم که نهضت امام زمان (عج) و ظهور ایشان بر گستره جهان برای نجات تمام بشریت است، طبیعتا انتظار ظهور نیز باید از جنس ظهور باشد و وقتی در تمام روایات به تمام اهل عالم مژده داده شده است و بیشترین ویژگی این ظهور برپایی عدالت در گستره جهانی برای تمام بشریت است  در این شرایط انتظار نیز از جنس ظهور است و نمی توانیم ادعا کنیم که شرایط ظهور را فقط در حد خانه و محله خود و یا شهر خود می بینند. وقتی ظهور جهانی است، انتظاری که از آن داریم نیز باید جهانی باشد.

 

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: اهل انتظار باید با ظلم و ستم در مقیاس جهانی مبارزه کنند و فرقی نمی کند که این ظلم در افغانستان، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و یا میانمار باشد و هر جا که این ظلم اتفاق می افتد پیرو سیدالشهدا (ع) با درسی که از قیام عاشورا گرفته است، باید به تکلیف جهانی خود عمل کند.

 

وی تصریح کرد: البته گاهی شاهدیم حتی در مجموعه مسئولان برخی از مسیر عدالت خارج می شوند و در اینجا سکوت جایز نیست و برای اصلاح جامعه و مسیر مسئولان مردم باید پادرمیانی کنند و امر به معروف و نهی از منکر کرده و با ظلم مقابله کنند.

 

وی افزود: مسئولان باید نسبت به برپایی عدالت در هر سطحی از خانه و محله تا شهر و محل خدمت خود حساس باشند و با ظلم و ستم مبارزه کنند.

 

وی توجه به معنویات را یکی دیگر از درس های قیام عاشورا دانست و گفت: پشتوانه قیام و نهضت حضرت سیدالشهدا (ع) اهل بیت و یاران حضرت ابا عبدالله (ع) در سخت ترین شرایط معنویت و پشتوانه عمیق توحیدی است یعنی وجود مبارک حضرت سیدالشهدا (ع)، اهل بیت و اصحاب ایشان از عمق وجود به خداوند متعال معتقد هستند، خدایی که اگر نصرت و توفیقی نصیب ما می شود از جانب اوست و اگر عزتی است از جانب خداوند رقم می خورد و اعتقاد به اینکه دنیای هشت ساله، هفت ساله و نهایتا صد ساله دنیایی زودگذر است و عاقبت و بهشت الهی برای اهل ایمان است و این دو باور انسان را سر پا نگه می دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: هر مسئولی به خصوص در نظام جمهوری اسلامی هر چقدر مسئولیت اش سنگین تر می شود، نیاز به ارتباط با خداوند متعال بیشتر دارد. ارتباط معنوی در میان اصحاب و یاران ابا عبدالله الحسین (ع) در شب عاشورا تا جایی پیش می رود که طبق نقل تاریخ آن قدر صدای مناجات اصحاب و اهل بیت (ع) درهم پیچیده شده بود که مانند لانه زنبور بود و این تضرع، معنویت و عناب شجاعت و صلابت فردا را برای اصحاب، یاران و اهل بیت امام حسین (ع) به ارمغان می آورد.

 


وی یادآور شد:  اینکه امام راحل (ره) در سن 80-90 سالگی با امکانات حداقلی در ایران فریاد می زند که آمریکا که نماینده استکبار در دنیاست، هیچ غلطی نمی تواند بکند و این محصول همان معنویت و تضرع حضرت امام (ره) در دل شب است که این تضرع و خضوع در مقابل خداوند این نتیجه را به ارمغان دارد و می گوید که هر کس بیش از گذشته مسئولیت بر عهده دارد، نیاز بیشتری به ثبات در ارتباط با خداوند و معنویت دارد.

کد خبر 1086885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha