کاهش ۱۰ درصدی بار بیماران کرونایی گلستان در پیک پنجم کرونا

کبیر گفت: براساس آمارهایی که داریم ۱۰ درصد وضعیت استان از نظر تعداد بیماران کرونایی در پیک پنجم کرونا بهبود یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدجواد کبیر» ظهر امروز (یکشنبه 31 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: براساس آمارهایی که داریم 10 درصد وضعیت استان از نظر تعداد بیماران کرونایی در پیک پنجم کرونا بهبود یافته است و این به معنی این است که مداخلات ما سبب کنترل جریان کرونا شده است.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان  ادامه داد: باید در این هفته به شدت مراقب عوارض ناشی از تجمعات  ایام محرم باشیم  تا در استان با مشکل رو به رو نشویم.

 

کبیر بیان کرد: وضعیت استان از نظر تعداد بیماران کرونایی نسبت به اسفند سال 98 وخیم تر است و در اسفند ماه یک هزار و 400 بیمار کرونایی بستری داشتیم و روزانه 260 بیمار در مراکز درمانی استان بستری می شد و لذا هنوز آسیب پذیری در استان بالا است.

 

وی با بیان اینکه شرایط از هفته گذشته بهتر شده است، افزود: لامبدا در کشور بحث آن جدی شده است و باید بحث واکسیناسیون را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم و باید وضعیت واکسیناسیون از همه ظرفیت و توان استفاده شود.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تمام رویکرد دولت این است که اصناف و همه بخش ها مشارکت داشته باشند و باید بازار و جامعه همراهی لازم را داشته باشند.

کد خبر 1086993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha