راه اندازی هیات دانش آموزی ویژه دختران جهرمی

بهادرانی گفت: هیات دانش آموزی دختران «انصارالمهدی (عج)» جهرم همزمان با ایام محرم به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان جهرم راه اندازی شد.

«دانیال بهادرانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: دهه اول محرم امسال باوجود شرایط سخت موج پنجم کرونا،  هیات دانش آموزی دختران « انصارالمهدی (عج)» شهرستان جهرم با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در محیط باز برگزار شد که با استقبال بسیار خوب دختران فاطمی (س) انجمن های اسلامی مدارس همراه بود.

 

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی جهرم افزود: از آنجا كه ياد  امام مهدي (عج) اميد بخش، شورآفرين، آينده‌ساز و نشاط آور است و از آنجا كه اكثر ياران مهدي (عج) جوانان هستند و جوان مظهر اميد و شور و آينده بيني و نشاط است، اين هيأت‌ را «انصارالمهدي (عج) » نام نهاده شده که در طول سال در حال اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه هیات های دانش آموزی در جهرم سابقه ای دیرباز دارند و از ابتدای انقلاب و آغار فعالیت اتحادیه در جهرم این مراسمات با همراهی فعالان فرهنگی شهرستان، دانش آموزان و خانواده های آنها برگزار شده است، عنوان کرد: سالیان نه چندان دور جوانان و نوجوانان زیادی دوش به دوش  در این هیات ها علمداری کرده اند و امروز ما با مشورت با این بزرگواران و استفاده از تجارب ارزشمندشان یکبار دیگر علم این فریضه الهی را برافراشیم.

 

بهادرانی با اشاره به اینکه هیأت «انصارالمهدی» می تواند الگويی ناب از يک تجمع مؤمنانه را ارائه دهد و نمونه‌ای از آميختگي «شور» و «شعور» و پيوند «معرفت» و «محبت» را با «اطاعت» متجلي سازد، ادامه داد: این هیات دانش آموزی می تواند تبديل به اردوگاهی شود كه سربازان عاشورايي آن با تربيت حسيني و زينبی مهيای جانبازی در پيشگاه قدوم سفركرده عزيزی باشند كه صدای گام‌های او به گوش مي‌رسد.

 

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی جهرم درباره نحوه راه اندازی هیات «انصارالمهدی» جهرم خاطر نشان کرد: از ابتدای حضورم در اتحادیه، توفیق ارزشمند خدمت در عرصه فرهنگی و مذهبی شهرستان را مغتنم شمرده و با مشورت با بزرگان مذهبی و اندیشمندان فرهنگی و صاحب نظران اجتماعی، هدف را بر آن گذاشتم تا با اولویت بندی فعالیت های فرهنگی زمین مانده در شهرستان کارهایی ریشه ای و ماندگار را با کمک جوانان و نوجوانان شهرستان آغاز کنم.

 

وی عنوان کرد: یکی از این کارهای مهم زمین مانده که خلأ آن در شهرستان حس می شد، فعالیت هیات دانش آموزی ویژه دختران بود، که الحمدلله به لطف اباعبدالله الحسین (ع) و همت مربیان بزرگوار انجمن های اسلامی مدارس و همراهی و اعتماد والدین دانش آموزان هم زمان با جشن غدیر اولین جلسه حضوری_مجازی برگزار و در همان جلسه برنامه ریزی های اولیه جهت برگزاری جلسات دهه اول محرم به مدد امیر المومنین (ع)  کلید خورد.

 

بهادرانی با اشاره به اینکه به لطف خدا سعی داریم این هیات ابتدا در ماه های محرم و صفر و در ادامه در طول تمام سال به فعالیت های خودش ادامه دهد و ما شاهد رشد و بالندگی دانش آموزان این سرزمین در محیط هیات باشیم، تصریح کرد: اعتقاد راسخ دارم که بهترین مکان برای تربیت و پرورش آدمی محیط های مذهبی همچون هیات است و مربیان در این محیط می توانند به خوبی اصول تربیتی و فرایند های پرورشی مد نظر خود را اجرا کنند.

 

وی درباره راه اندازی هیات «انصارالمهدی» در روستاهای شهرستان نیز گفت: آرزوی همیشگی ما این است که انشاالله برنامه های فرهنگی و مذهبی نه فقط در شهر جهرم بلکه در همه گستره شهرستان خصوصا روستاها و مناطق محروم راه اندازی شود و ما توفیق داشتیم که در همین سال اول آغاز به کار هیات در جهرم شاهد شروع به کار این هیات در برخی از روستاها از جمله روستای «بهجان» بخش «سیمکان» شهرستان جهرم باشیم.

کد خبر 1087043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha