۱۸ پروژه آموزشی تا اول مهرماه در کردستان افتتاح می‌شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان گفت: ۱۸ پروژه آموزشی تا اول مهرماه و به مناسبت آغاز سالتحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در کردستان افتتاح می‌شود.

مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: تا آغاز سال تحصیلی1400-1401، 18 پروژه آموزشی تا اول مهرماه افتتاح خواهد شد.

 

وی با اشاره به اجرای پروژه مهر در استان کردستان بیان کرد: پروژه مهر یک فرآیند به هم پیوسته و زنجیرواری از مجموعه اقدامات مختلف اداری، مالی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی است که به منظور هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن بازگشایی مدارس برای آغاز سال تحصیلی اجرا می‌شود.

 


 وی به اهداف پروژه مهر نیز اشاره کرد و برنامه محور شدن همه فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی به منظور فراهم کردن زمینه‌های مناسب و تمهید مقدمات بازگشایی مطلوب مدارس، ارتقای کمّی و کیفی فعالیت‌های آموزش و پرورش و شروع سال تحصیلی باوضعیت مناسب و استاندارد را از مهم‌ترین این اهداف برشمرد .

 


نامدار با بیان اینکه پنج کارگروه ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز، توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی، تایید صلاحیت و نظارت و ارزیابی در سطح استان، شهرستان و مدارس در فرایند پروژه مهر فعالیت دارند؛ گفت: برای دومین سال متوالی متناسب با مقتضیات زمان دو کارگروه تولید محتوا و فضای مجازی و کارگروه سلامت و امور بهداشت در کنار کارگروه های پنج گانه تشکیل شده است.

 

 
دبیر پروژه مهر استان کردستان در ادامه گزارشی از ثبت سفارش کتب درسی ارائه کرد و گفت: تا تاریخ 22 مردادماه1400 تعداد 267 هزار و 631 نفر یعنی حدود 84 درصد دانش آموز استان ثبت سفارش داده اند و در رتبه سوم کشوری قرار داریم.

 


معاون آموزش متوسطه استان همچنین به اقدامات انجام شده درخصوص تمهیدات سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت: برای فعال‌سازی سرویس ایاب و ذهاب مدارس سه سناریو تعریف شده است؛ وضعیت قرمز (عدم بهره‌گیری از سرویس ایاب و ذهاب)، وضعیت ترکیبی – زرد (عقد قرارداد با شرکت‌ها منوط به درخواست کتبی اولیاء دانش‌آموزان) و وضعیت سفید (فعال‌سازی سرویس‌ها با رعایت نکات ایمنی وهمراهی دستگاه‌های متولی).
 

 

نامدار با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید تاکنون تعداد 271 هزار و 860 نفر دانش‌آموز برابر آخرین آمار در سامانه سیدا در واحدهای آموزشی ثبت نام نموده‌اند؛ گفت: امسال تعداد 18 هزار و 503 معلم و عوامل اجرایی و آموزشی در مدارس استان مشغول به تحصیل خواهند بود.

 

 
وی با بیان اینکه در پروسه نقل و انتقالات امسال تعداد دو هزار و 150 نفر متقاضی در استان وجود دارد؛ گفت: از این تعداد هزار و 450 نفر متقاضی داخل استان، 370 نفرمتقاضی خارج استان و 330 نفر نیز ورودی می باشند .


 

کد خبر 1087046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha