پرداخت ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وام حمایتی به اهالی فرهنگ و هنر فارس

سهرابی گفت: برای جبران خسارت‌ صاحبان فرهنگ، ادب، هنر و رسانه فارس در بحران کرونا در مرحله اول تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وام حمایتی به متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (یکشنبه 31 مرداد) با اشاره به پرداخت تسهیلات حمایتی به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه فارس در جمع خبرنگاران گفت: برای جبران خسارت‌ صاحبان فرهنگ، ادب، هنر و رسانه فارس در بحران کرونا در مرحله اول تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وام حمایتی به متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: برای حمایت از کسب و کارهای فرهنگی و هنری استان فارس، پرداخت تسهیلات کم بهره از طریق ثبت نام در سامانه «تحفه» و با همکاری صندوق کارآفرینی «امید» از فروردین امسال آغاز شد.

وی اضافه کرد: متقاضیان رسته های مختلف نمایش، آموزشگاه های آزاد هنری، موسیقی، هنرهای تجسمی، فرهنگ و ادب، مد و لباس، موسسات فرهنگی هنری، کانون های آگهی و تبلیغات، رسانه ها و ... شامل این طرح شدند.

سهرابی اعلام کرد: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه فارس نیز با جذب ۱۰۱ درصدی تسهیلات حمایتی اشتغال در مرحله اول، وام چهار درصد با تنفس 6 ماهه دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: کل مبلغ این تسهیلات ۲۵۰ میلیارد تومان به صورت شناور در کشور است و به صورت تسهیلات حمایتی به فعالان و صاحبان کسب و کار‌های فرهنگی، هنری و رسانه ‌ای اختصاص می یابد.

سهرابی تصریح کرد: شرایط مساعد برای اعطای تسهیلات اعتباری و وام بانکی جهت خلق آثار فرهنگی، هنری، سینمایی و مطبوعاتی، مشارکت در تولید آثار فرهنگی هنری، سینمایی و مطبوعاتی در اولویت است.

 

کد خبر 1087060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha