مسجد جامع خرمشهر برای ارائه خدمات درمانی به مبتلایان کرونا وارد مدار خدمت می شود

حیدری از تکمیل ظرفیت بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر خبر داد و گفت: مقرر شده مسجد جامع این شهرستان برای ارائه خدمات درمانی به مبتلایان کرونا وارد مدار خدمت شود.

«محمد حیدری» ظهر امروز (یکشنبه ۳۱ مرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسمات عزاداری دهه اول ماه محرم در شهرستان خرمشهر اظهار کرد: طبق دستورالعمل ابلاغ شده ستاد ملی کرونا با موضوع برگزاری آئین عزاداری های ماه های محرم و صفر به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار و شرح وظایف دیگر دستگاه های همکار نیز مشخص شده است.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزود: متاسفانه بسیاری از تکایا از سازمان تبلیغات مجوز نداشتند و در چارچوب سیاست های این سازمان عمل نکردند این در حالی است که قرار بوده هرکس مجوزی از سازمان تبلیغات ندارد اجازه برپایی موکب هم نداشته باشد.

 

وی با بیان اینکه پس از دهه نخست محرم افزایش شمار مبتلایان به کرونا در خرمشهر پیش بینی شده است تصریح کرد: دادن اطلاعیه برای برگزاری آئین دهه دوم محرم اقدامی نادرست است و هر فردی که فراخوانی برای این موضوع را منتشر کرده در چارچوب دستور العمل های ستاد کرونا نیست و باید دعوت خود را پس بگیرد تا شرایط را بیشتر از این بحرانی نکند.

 

حیدری به عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه و بی تفاوتی مردم در استفاده از ماسک اشاره کرد و ادامه داد: شرکت در مجالس و دورهمی ها و عدم توجه به هشدار ها و نکات بهداشتی به عنوان عوامل ایجاد شرایط فعلی است. خرمشهر از جمله شهرستان هایی است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

 

وی از تکمیل ظرفیت بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر خبر داد و ابراز کرد: مقرر شده تا مسجد جامع این شهرستان برای ارائه خدمات درمانی به مبتلایان به کرونا وارد مدار خدمت شود، از سوی دیگر نیز مدیر شبکه بهداشت خرمشهر از کمبود شدید کادر درمانی در این شهرستان خبر داده است.

 

فرماندار ویژه خرمشهر اضافه کرد: با توجه به عدم استقبال مردم از طرح واکسیناسیون و ظرفیت بالای تزریق واکسن، در آخرین جلسه ستاد کرونا درخواست شد تا شرط گروه سنی برای واکسیناسیون در خرمشهر برداشته شود و این درخواست رسانه ای نیز شد.

 

وی با بیان اینکه اکنون هم هیچ محدودیت سنی برای واکسیناسیون در شهرستان خرمشهر وجود ندارد تاکید کرد: هر فردی که به مراکز تجمیعی برای تزریق واکسن مراجعه کند واکسیناسیون او انجام خواهد شد.

 

حیدری به تلاش بی نتیجه برای اجرای واکسیناسیون فراگیر در خرمشهر بیش از شرایط بحرانی فعلی اشاره کرد و یاد آور شد: در مدت اخیر برنامه ریزی شد و دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز پذیرفت واکسیناسیون عمومی و فراگیر در خرمشهر انجام شود، مراکز تجمیعی زیادی در این شهرستان وجود داشت و مراکز نظامی هم آمادگی خود را برای شرکت در واکسیناسیون اعلام کرده بودند اما به علت عدم استقبال مردم این امر اجرایی نشد.

 

کد خبر 1087071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha