شبکه سازی مساجد در قالب طرح ملی فهما برمبنای زیست مومنانه و مسجد تراز اسلامی است

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد در جریان تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: شبکه سازی مساجد در قالب طرح ملی فهما برمبنای زیست مومنانه و مسجد تراز اسلامی است.

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص جایگاه مساجد در جریان تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: شبکه سازی مساجد در قالب طرح ملی فهما برمبنای زیست مومنانه و مسجد تراز اسلامی است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: جوامع مختلف با توجه به ظرفیت های متعدد فرهنگی و زیرساخت های اجتماعی همواره سعی در کاهش آسیب های اجتماعی و حل آن دارند و این در حالی است که نماز به واسطه جایگاه الهی و خاستگاه عبادی آن مسجد یکی از موثرترین راهبردهای اساسی در این خصوص است. 

 

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد و فعالیت آنان در مساجد مختلف در نقاط مختلف شهری و روستایی بیان کرد: امروزه شبکه سازی جریان یافته با محوریت کانون های فرهنگی هنری در مساجد یکی از عرصه های ایجاد زیست مومنانه است به ویژه آنکه در جریان طرح ملی فهما و ثبت فعالیت های متعدد کانون های مساجد یک رقابت مومنانه نیز شکل گرفت. 

 

طرح فهما راهبردی در جریان شبکه سازی مساجد با محوریت کانون های فرهنگی 

 

وی ادامه داد: آگاهان اجتماعی، جرم شناسان، مربیان تربیتی، دستگاه های قضایی، همچنین بسیاری از اندیشمندان بنابر توان و تلاش خویش سعی کرده اند بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی که از نوع منکر و فحشاء هستند را مرتفع کنند که یکی از راهبردهای نهایی پیاده سازی امر نماز در مسجد است؛ جریان فرهنگی که همواره کانون های فرهنگی هنری مساجد در ارتباط با امام مسجد خود را ملزم به آن می دانند. 

 

وی اظهار کرد: به واقع یکی از راهبردهای اساسی دین اسلامی برای این منظور اقامه نماز است. واکاوی نقش نماز و بیان ظرفیت ها و مکانیسم های مرتبط با آن نشان می دهد تا چه اندازه این عمل عبادی در جریان کاهش میزان منکر در جامعه می تواند اثرگذار باشد. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: ظرفیت های کنترلی نماز را با مولفه های تأثیرگذار آن در زمینه کسب کمال، جامعیت نماز و مکمل های کارکردی آن در قالب طرح های راهبردی فهما در قالب بخش هایی مانند رواق نمایش، رواق کتاب و کتابخوانی، رواق همدلی و مواسات و ... برنامه ریزی و اجرا شده است. 

 

 

کد خبر 1087090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha