مشاهده شیب نزولی بیماری کرونا در استان کرمان و آمادگی برای واکسیناسیون گسترده

زینی وند با بیان اینکه اگر خدا کمک کند کرمان جزو استان هایی است که احتمالاً از پیک پنجم بیماری عبور کرده است؛ گفت: دیگر باید به سمت واکسیناسیون گسترده حرکت کنیم و هرچه واکسن به استان کرمان اختصاص داده شود تزریق می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، یکشنبه(۳۱ مرداد) در جلسه قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضاعلیه السلام با قدردانی از حضور سردار سلامی و همراهان در استان و تشکر از کادر درمان و هماهنگی مجموعه استان در مقابله با کرونا گفت: در دهه اول محرم، پروتکل های بهداشتی در استان خوب رعایت شد و طبق گزارش ها، این پروتکل ها ۷۰ درصد رعایت شده و در گلزار شهدای کرمان نیز کامل رعایت شد.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه با ظرفیت های بهداشت و درمان و مالی و خدادای و همراهی همه مجموعه ها تلاش کردیم هیچ مزاحتمی برای کشور در حوزه کرونا ایجاد نکنیم که با همراهی مردم محقق شد؛ افزود: تا ظهر روز گذشته نزدیک به 2 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های استان کرمان بستری بودند و تقریباً حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر مراقبت در منزل داریم. 

 

 

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته و در اوج کرونا از بیمارستان افضلی پور بازدید کردیم که ۴۲۰ بیمار در آنجا بستری بود؛ اظهار کرد: این بیمارستان همه بخش ها حتی زنان و زایمان را به جای دیگری منتقل کرده تا آن را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهد و فضای ایجاد شده در بیمارستان هم به لحاظ روانی برای بیماران آرامش بخش است.

 

 

زینی وند با اشاره به اینکه حدود 3 هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان را همزمان مدیریت می کنیم و برخی بیماران ما از استان های همجوار هستند؛ افزود: ظرفیت اکسیژن ساز و کارخانجات را بالا بردیم و به استان های دیگر هم کمک کردیم و در مجموع کرمان کاری کرده کارستان.

 

 

وی از شیب نزولی بیماری در استان از روز گذشته خبر داد و با اشاره به کاهش بیماران سرپایی و تست؛ تصریح کرد: اگر خدا کمک کند کرمان جزو استان هایی است که احتمالاً از پیک پنجم عبور کرده است.

 


استاندار کرمان افزود: کارهای سلبی و کنترلی آستانه تحمل مردم را تقریباً به آخر رسانده گرچه ما به خوبی کترل کردیم و مردم تبعیت کردند؛ اما دیگر باید به سمت واکسیناسیون گسترده حرکت کنیم.

 

 

وی اعلام کرد: هرچه واکسن به استان کرمان اختصاص داده شود تزریق می کنیم و ظرفیت تزریق روزانه ۵۰ هزار نفر را داریم.

کد خبر 1087098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha