توسعه کشت علوفه ای هیدروپونیک در دستور کار استان قرار گرفت

ملانوری گفت: یکی از نیازهای اصلی استان کم آب خراسان جنوبی تامین نهاده های دامی است، چراکه هم اکنون باید نهاده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام تامین شود لذا توسعه کشت هیدروپونیک در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «حمید ملانوری» امروز (31 مرداد) در بازدید از واحد کشاورزی دانش بنیان کشت بافت خاوران روستای سیوجان شهرستان خوسف اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی توسعه استان کویری و کم آب خراسان جنوبی توسعه کشت های گلخانه ای در راستای بهره وری و مدیریت مصرف آب است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نهضت گلخانه ای استان در حال توسعه است، افزود: یکی از نیازهای اصلی استان تامین نهاده های دامی است، هم اکنون 2 میلیون و 300 هزار راس دام داریم که باید نهاده آنها تامین شود لذا توسعه کشت هیدروپونیک در دستور کار است.

 

ملانوری با بیان اینکه با توجه به شرایط خشکسالی استان، کشت علوفه هیدروپونیک و به صورت ویژه توسعه گلخانه‌ای در استان دنبال می شود، ادامه داد: در این مجموعه به همت بخش خصوصی، فعالیت های قابل تحسینی انجام شده است.

 

گفتنی است این واحد دانش بنیان که 90 درصد عوامل اجرایی و نیروهای فنی آن را بانوان تشکیل می دهند، در راستای  تولید انواع نهال عناب، علوفه هیدروپونیک و گل رز گلدانی فعالیت می کند.

 

«محمدعلی آخوندی» فرماندار خوسف نیز در این مراسم اظهار کرد: شرکت کشت بافت خاوران که در حال حاضر بزرگترین آزمایشگاه میکروبیولوژی کشور را راه اندازی کرده، به روش کشت بافت به تولید عناب، زرشک و انجیر می پردازد.

 

فرماندار خوسف در سال 1395 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، این مجموعه با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال در زمینی به مساحت هزار و 600 مترمربع ایجاد شده و زمینه اشتغال مستقیم 12 نفر را فراهم آورده است.

 

گفتنی است تولید روزانه در این واحد دانش بنیان حدود یک تن علوفه هیدروپونیک، عناب تاجیک بر پایه عناب های بومی منطقه با درشتی 5-6 برابر عناب های موجود و تولید گل رز در بزرگترین گلخانه پرورش و تکثیر گل رز گلدانی از موفقیت های این شرکت دانش بنیان است.

 

شرکت کشت بافت خاوران، شناسنامه دار کردن نهال عناب، زرشک و زعفران و نیز پیاز نرگس و زعفران را در کنار اجرای طرح سورتینگ و بسته بندی عناب و زرشک در برنامه دارد.

 

 

کد خبر 1087160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha