ایثار و فداکاری یکی از درس‌های مکتب امام‌حسین‌(ع) برای نسل‌های آینده است

زاهدی گفت: تبیین اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای کودکان و نوجوانان بسیار مهم بوده و ایثار و فداکاری یکی از درس‌های مکتب امام‌حسین‌(ع) برای نسل‌های آینده است.

«جواد زاهدی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، گفت: تأسی از سیره‌های شخصیتی، اخلاقی و اعتقادی امام حسین علیه‌السلام و یاران با وفایش، اساس تعلیم آزادگی و خداجویی و انتقال آموزه‌های انسان‌ساز واقعه‌ی عاشورا به نسل‌های آینده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی افزود: بیش از ۱۰ عنوان برنامه‌ برای اجرا در دهه‌های اول و دوم محرم و صفر در کانون استان پیش‌بینی شده است که بیشتر آن‌ها به دلیل شرایط خاص کرونایی به صورت مجازی برگزار می شوند.

زاهدی ادامه داد: فضاسازی مراکز و ستاد کانون استان، قصه گویی توسط مربیان و نشر در پیج انجمن قصه گویی، تولید محتواهای محرم، اجرای ویژه برنامه‌ی «مرثیه‌ی خورشید» در مرکز نقده، اجرای فراخوان «مویه های غریب» از سوی دبیرخانه عفاف و حجاب کانون استان برای مربیان و اعضا از جمله برنامه هایی هستند که در دهه اول محرم برگزار شد.

این مسئول معرفی شخصیت‌های واقعه‌ی عاشورا، معرفی کتاب و خوانش شعر در کارگاه های برخط عمومی استان را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که در دهه‌ی اول محرم در مراکز و ستاد کانون استان اجرا شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی تصریح کرد: معرفی سرزمین (مسیر حرکت کاروان امام حسین علیه السلام از مدینه تا کربلا) و (مسیر حرکت اسرای کربلا تا شام) و کارگاه های بحث آزاد از دیگر برنامه‌هایی هستند که در حال برگزاری هستند.

کد خبر 1087215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha