بازگشایی مجدد اصناف/ ۸۵ درصد صنوف موارد بهداشتی را رعایت کردند

علیزاده از فعالیت مجدد تمامی اصناف در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همزمان با اعمال محدودیت های کرونایی در استان، ۸۵ درصد اصناف موارد بهداشتی را رعایت کردند.

«رضا علیزاده»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: از روز گذشته مطابق مصوبات ستاد ملی بیماری کرونا تمامی اصناف می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت داشته باشند.

 

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی از تعطیلی تالارها خبر داد و گفت: تنها رستوران ها و قهوه خانه ها تنها به صورت بیرون بر می توانند فعالیت داتشه باشند.

 

علیزاده با بیان اینکه اصناف خراسان جنوبی بیش از 85 درصد موارد بهداشتی را رعایت کرده اند، افزود: اصناف متخلف هم در قالب گشت مشترک با سایر دستگاه ها و نظارت های خود اتاق اصناف به صورت ویژه نظارت می شوند، روز گذشته 26 اخطاریه به اصناف متخلف صادر و پنج واحد نیز پلمپ شد.

 

وی تصریح کرد: محدودیت‌هایی کرونایی همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی اعمال شد و در مجموع 50 واحد متخلف اخطاریه گرفته و  پنج واحد نیز پلمپ شده اند.

 

پرداخت پنج میلیارد تومان تسهیلات ویژه به اصناف آسیب دیده خراسان جنوبی

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی از پیگیری تسهیلات برای اصناف آسیب دیده از بیماری کرونا خبر داد و گفت: با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی پنج میلیارد تومان تسهیلات ویژه چهار درصد برای تمام اصناف استان خراسان جنوبی دریافت کرده ایم، این تسهیلات ویژه مرکز استان نبوده است.

 

علیزاده بیان کرد: هشت هزار واحد صنفی آسیب دیده در سراسر استان از محل کرونا داریم که این تسهیلات کفاف آنها را نمی کند چراکه کمتر از 20 درصد آنها تسهیلات پنج میلیون تومانی دریافت کرده اند که قابل توجه نبوده است، تسهیلات باید حداقل با سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله باشد، همچنین مبلغ پنج میلیون تسهیلات دردی از اصناف دوا نمی کند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور و استان شدت گرفته است خواستاریم اصناف رعایت موارد بهداشتی را رعایت و از پذیرش مشتری بدون ماسک خودداری کنند.

 

 

کد خبر 1087294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha