برگزاری مسابقه حفظ قرآن کریم ویژه بانوان نابینا برای اولین بار در عراق

بخش مطالعات قرآنی وابسته به دانشگاه مجازی بانوان ام البنین(علیها السلام) در آستان قدس عباسی از آغاز مسابقه حفظ موضوعی قرآن کریم موسوم به (ذوات الهمم) ویژه بانوان نابینا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الکفیل»، علی البیاتی، رئیس این بخش به شبکه الکفیل گفت: «یکی از اولویتهای بخش مطالعات قرآنی ترغیب همه اقشار به یادگیری قرآن کریم است و مهمترین مسئولیت آن، تشویق افراد ناتوان-قشر نابینایان به این موضوع است. زیرا امکاناتی که به این قشر ارائه می شود، در برابر سختی و تلاش بسیار آنها در حفظ قرآن کریم اندک است. آستان قدس عباسی بواسطه دانشگاه بانوان ام البنین همواره برای انجام برنامه های قرآنی برجسته پیشگام بوده است.»

 

وی ادامه داد: «ما مسابقه (ذوات الهمم) را با هدف ترغیب این قشر به تعامل با قرآن کریم آغاز کردیم و روشی را در آن بکار گرفتیم که درعراق اولین بار در نوع خود به شمار می رود. این روش حفظ موضوعی قرآن کریم است. حافظان از این طریق با مفاهیم عقیدتی، علمی و اخلاقی قرآن کریم آشنا می شوند و این دقیق تر از صرف حفظ آن است.»

 

البياتی گفت: «ما آماده استقبال از خواهران عراقی و خارجی علاقه مند به ثبت نام از طریق لینک https://t.me/Quraani_Studies هستیم.»

 

آخرین مهلت ثبت نام، اول ماه صفر امسال خواهد بود. پس از آن مسابقه در سه مرحله به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1087303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha