سه رشته قنات در شیروان خشک شد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه رشته قنات در این شهرستان خشک شده است.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون سه رشته قنات در این شهرستان دچار ریزش، مسدود و خشک شده که برای مرمت و لایروبی آن ۶ میلیارد ریال اعتبار برآورد می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: اینک ۱۳ رشته قنات در این شهرستان نیاز به مرمت و لایروبی دارد که برای امسال درخواست داده شده و در اولویت قرار دارد.

 

ایزانلو مجموع کل قنات های این شهرستان را ۶۶ رشته عنوان کرد و اظهارداشت: مرمت و لایروبی قنات های اولویت دار شهرستان، ۳۰ میلیارد ریال اعتبار می طلبد.

 

وی با توجه به خشکسالی های امسال اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون سه رشته قنات در این شهرستان دچار ریزش، مسدود و خشک شده که برای مرمت و لایروبی آن ۶ میلیارد ریال اعتبار برآورد می شود.

 

وی در خصوص اقدامات انجام شده بهسازی قنات های شهرستان تصریح کرد: سال گذشته ۶ رشته قنات شهرستان به طول ۵۵۴ متر با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال مرمت شد و اکنون مرمت سه رشته قنات به طول ۲۳۰ متر با چهار میلیارد ریال در دست اجرا است.

 

به گفته مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، استان خراسان شمالی ۶۲۹ رشته قنات دارد که ۶۶ رشته آن با آبدهی سالانه ۶ میلیون متر مکعب مربوط به شهرستان شیروان است.

 

شهرستان شیروان افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که حدود دو هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای آن با آب قنات مشروب می شود.

 

شهرستان شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

 

کد خبر 1087305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha