آیت الله فقیه‌ایمانی، مجاهد علمی و عملی

آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، مردی از تبار علم و خدمت که عمر خود را مصروف در مجاهدت های علمی و عملی قرار داده است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، از شخصیت های بزرگ علمی و دینی که در اصفهان پرورش یافته و در مدت طول عمر خود مظهر خدمت به جامعه بوده که رحلت ملکوتی آن عالم بزرگ مایه ناراحتی و تاثر جامعه به ویژه نزدیکان و خادمین و مجاهدین دین و شریعت شد.

 

آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، در سال ۱۳۱۳ در محله امامزاده اسماعیل اصفهان به دنیا آمد و پس از طی مراحل تحصیل در مدارس، وارد حوزه علمیه شد و مسیر تعلیم و پرورش را طی کرد.

 

این عالم ربانی از محضر اساتید بزرگی مثل آیت الله نوری همدانی، حاج شیخ عبدالجواد اصفهانی، آیت الله مجاهدی تبریزی، آیت الله طباطبایی، آیت الله سلطانی و آیت الله مشکینی، امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی گلپایگانی بهره گرفته است.

 

استفاده از ظرفیت علمی و اخلاقی اساتید بزرگ و مهم کشور فرصت های تعالی را در خود ایجاد و به شخصی مهم و ارزشمند برای جامعه تربیت شد و منشا خیر و برکت برای حوزه های علمیه و جامعه بوده که در پیام های تسلیت به خدمات این استاد توجه شده است.

 

این عالم ربانی در حوزه کمک به مردم، جامعیتی داشته که در طول عمر خود علاوه بر خدمت به جامعه اسلامی و ترویج معارف که جز تخصصش بوده و در حوزه های اجتماعی و گره گشایی از مشکلات مردم نقش آفرینی داشته است.

 

احداث مراکز بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی و کمک به بخش های عام المنفعه از جمله خدمات این عالم ربانی بوده که در کلانشهر اصفهان انجام شده و مایه خیر و برکت و باقیات صالحات بوده است.

 

*آیت الله سید کمال فقیه ایمانی بیان رهبر انقلاب اسلامی

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تسیلت رحلت آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، به ابعاد شخصیتی و عملکردی این فقیه مبارز اشاره کرد و اظهارداشت: حاج آقا فقیه ایمانی نمونه‌ بارزی از مجاهدت فرهنگی و حضور مردمی و فعالیت اجتماعیِ علمای دینی را در آن شهر جهاد و مقاومت در منظر همگان قرار داده است.

ایشان افزودند: این عالم ربانی و در طول سالیان متمادی، خدمات ارزشمندی در نشر معارف اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی ارائه نمودند.

 

*آیت الله سید کمال فقیه ایمانی بیان آیت الله مظاهری

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان نیز در پیامی به بررسی عملکرد و شخصیت آیت الله فقیه ایمانی پرداخت و گفت: کارنامه‌ای پربار و سرشار از برکات درخشان دینی، فرهنگی و اجتماعی از خود به یادگار نهادند.

آیت الله العظمی «حسین مظاهری» ادامه داد: تأسیس مراکز متعدّد حوزوی و مذهبی و مساجد و کتابخانه‌ها و بیمارستان‌ها و مؤسّسات خیریه و نظایر اینها و همچنین نقش برجستۀ این عالم بزرگوار در حوزۀ علمیّۀ اصفهان و تربیت جمع کثیری از طلّاب و روحانیّون و نیز در جریان مبارزات و امور مربوط به انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل عظیم‌الشّأن «قدس‌سرّه‌الشّریف»، جلوه‌هایی روشن از این کارنامۀ ماندگار است .

 

*آیت الله سید کمال فقیه ایمانی بیان امام جمعه اصفهان

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در پیامی به خدمات انقلابی این عالم وارسته اشاره کرد و گفت: عمر با برکت این عالم بزرگوار و استاد اخلاق مصروف فعالیت‌های متعدد و ماندگار انقلابی، تبلیغی، عمرانی و خدماتی شد و تا آخرین لحظه یار و مددکار مردم، مستضعفان ،طلاب و محققان علوم دینی بود.

آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد» به فعالیت‌های انقلابی علیه رژیم طاغوت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس چند مرکز درمانی و بیمارستان، حوزه علمیه، مرکز تحقیقات و کتابخانه، تألیف و چاپ تفسیر قرآن کریم به زبان‌های خارجی و ارسال به تشنگان معارف اسلامی در سراسر دنیا اشاره کرد.

 

* آیت الله سید کمال فقیه ایمانی بیان استاندار اصفهان

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه حاج آقا فقیه ایمانی در تبلیغ و ترویج مستمر معارف دینی و تدریس آموزه‌ها و سیره عملی ائمه اطهار «علیهم السلام» در حوزه های علمیه نقش داشته اند، خاطرنشان کرد: او در به‌ثمر رسیدن نهضت اسلامی در استان اصفهان نقشی مؤثر ایفاء کرد.

«عباس رضایی»  با اشاره به اقدامات پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلف خدمتگزاری اعم از علمی، فرهنگی و عمرانی ، اذعان داشت: در طول سالیان متمادی، خدمات ارزشمندی در نشر معارف اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و بویژه در یاری رسانی به مردم به عنوانی یکی از علمای خیّر در حوزه سلامت در استان حضوری تأثیرگذار داشت.

وی یایدآورشد: این عالم ربانی تا آخرین لحظات عمر در خدمت نظام اسلامی و دلسوز و یاری رسان به مردم بود.

 

* آیت الله سید کمال فقیه ایمانی بیان مقامات و شخصیت ها

 

«علی اکبر ولایتی» در بیان معرفی شخصیت این عالم بزرگ گفت: ایشان عمر شریف و با برکت خویش را در حوزه های مختلف دینی و فرهنگی و خدمت به اسلام و حوزه های علمیه و ترویج معارف بلندقرآنی و ارزش ها و آموزه های اهل بیت(ع) مصروف ساختند.

 

وی ادامه داد: او به عنوان شخصیتی تاثیرگذار در جهان اسلام،  منادی وحدت امت اسلامی با اثراتی ماندگار و بی نظیر  بودند و زحمات ارزشمندی را درتاسیس مراکز متعدد حوزوی، مذهبی، مساجد، کتابخانه، بیمارستان و مواردی از این قبیل متقبل شدند.

 

نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به محبوبیت و نفوذ بی بدیل این اسوه تقوا در بین مردم اصفهان اشاره کردند و یادآورشدند: او راهنمای مردم در دوره های مختلف بود.

 

بر اساس پیام صادره از مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اصفهان، این روحانی کم نظیر عمر بابرکت خود را در راه نشر و ترویج واقعی احکام دین مبین اسلام و روشنگری دینی و ارتباط صحیح و دقیق با اقشار مختلف مردم قرار داده و تاثیر شگرفی در توسعه فرهنگ ناب دینی در جامعه داشتند.

کد خبر 1087322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha