چالش مدیریت شهری ساختار اداری ناکارآمد و عدم وحدت رویه است

قزلی گفت: ساختار اداری ناکارآمد، وجود قوانین قدیمی و عدم وحدت رویه در اداره شهر از چالش های مدیریت شهری است.

«سیاوش قزلی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، به شاخصه های شهردار مطلوب اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری فرایندی است که یک مدیر شهر با توجه  به امکانات، قابلیت ها، محدودیت ها و توانایی هایی که در اختیار دارد، سعی می کند  در مدت زمانی که مسئول اداره شهر است با تجهیز امکانات و منابع به اداره شهر بپردازد. 

 

استاد حوزه عمران و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم افزود: بدون شناخت  نظام شهری اداره آن مشکل آفرین خواهد بود، گفته اداره شهرها بسیار متفاوت تر از آن چیزی است که تا چند دهه قبل در دنیا مطرح بوده است. 

 

به اعتقاد وی ساختار اداری ناکارآمد، وجود قوانین قدیمی و عدم وحدت رویه در اداره شهر، مدیریت شهری را با چالش عمده ای روبه رو ساخته که نیازمند برخورد علمی و نظام مند به موضوع است. 

 

شهردار اسبق جهرم با اشاره به اینکه در انتخاب شهردار، یک سری ویژگی های بنیادی باید لحاظ شود، متعهد و پاک دست بودن، فساد ستیز بودن، عدالت خواهی، مردمی بودن، با برنامه بودن، متخصص بودن در حوزه شهری، با تجربه بودن، کارکردن در حوزه شهرداری و توانایی تعامل با شورا و مدیران محلی، ارتباطات قوی با مقامات استانی و میانی، پرهیز از سیاست ورزی، استقلال رای داشتن، وابسته نبودن به شخص یا گروهی خاص و نترس بودن را از جمله این شاخصه ها عنوان کرد. 

 

وی همچنین گفته علاوه برهمه این موارد آنچه که شهردار را از مدیران دولتی متمایزمی کند این است که مدیران دولتی از بودجه دولت، پول نفت و خزانه دولتی هزینه می کنند و دغدغه کسب درآمد و پرداخت حقوق را ندارند اما شهردار بایستی خلاقیت و توانایی کسب درآمد را داشته باشد و یک مدیر توانمند درآمدزا باشد چرا که مهمترین دغدغه مدیران شهری در ایران تامین منابع در آمدی برای شهرداری بوده است.

کد خبر 1087346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha