برنامه های کانون های فهما سمنان تشریح شد

حجت الاسلام موسوي از اجراي برنامه هاي متنوع کانون هاي مساجد استان سمنان در راستاي کنگره بين المللي امام سجاد (ع)خبر داد.

حجت الاسلام«سيد علي موسوي» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ با اشاره به برنامه های یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۵ محرم حسینی گفت: این کنگره با محوريت ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور و استان هرمزگان در سال هاي گذشته برگزار شده است و امسال نيز اين کنگره با مشارکت استان هاي مختلف برگزار مي شود.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان ضمن بیان اینکه یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)  با توجه به تشدید شرایط کرونایی کشور ، ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتیِ ابلاغی است اضافه کرد:  به همین دلیل بخشی از برنامه ها در فضای مجازی برگزار می شود.

 

وی از برگزاری نشست ها و وبینارها و برنامه های متنوعی را در فضای مجازی و نیز به تناسب شرایط به صورت محدود و حضوری از ۱۲ تا ۲۵ محرم خبرداد و افزود: پخش صلوات خاصه امام سجاد (ع)از ماذنه مساجد ، برگزاري نشست علمي بصورت وبيناري ،تشکيل شبکه رابطان کانون هاي همنام امام سجاد (ع)،آزادسازي زندانيان با هماهنگي ستاد ديه استان ، راه اندازي خيريه امام سجاد(ع)با هماهنگي کميته امداد و تجليل  امامزادگان منتسب به امام سجاد (ع) از مهترين برنامه هاي کنگره بين المللي امام سجاد  (ع) در استان سمنان است.

 

حجت الاسلام موسوي با اشاره به اینکه نشست علمي کنگره امام سجاد(ع) در سال گذشته با حضور آيت الله اختري،عضو مجلس خبرگان رهبري و علماي استان در سمنان برگزارشد اظهارامیدواری کرد: نشست علمي کنگره را با حضور علما و اساتيد حوزه و دانشگاه در استان برگزار کنيم.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان با تأکید براینکه اگر به رساله الحقوق امام سجاد(ع) عمل کنیم، زندگی آسان‌تر می شودادامه داد: جاری شدن مفاهیم صحیفه سجادیه در زندگی یکی از مهم‌ترین اهداف کنگره امام سجاد(ع) است.

 

وی کاربردی کردن مبانی دینی و جاری کردن آن در زندگی مردم را از دیگر اهداف برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برشمرد و افزود: انس صحیفه سجادیه موجب می شود که برداشت مناسب و صحیحی از دین مبین اسلام داشته باشیم.

 

کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادها و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور از ۱۲ تا ۲۵ محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان برگزار می‌شود.

کد خبر 1087352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha