باید فردی در تراز آقای مخبر برای وزارت کار معرفی می شد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از معرفی عبدالمکلی برای وزارت تعاون گفت: باید فردی در تراز آقای مخبر برای وزارت کار معرفی می شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سیدناصر موسوی لارگانی در ادامه  جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه (یک شهریور)مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هیبت این وزارتخانه بسیار بزرگ است و در هر استان 11 مدیرکل دارد و 70 میلیون نفر جمعیت کشور با آن سر و کار دارند لذا وزارتخانه عظیمی است.این وزارتخانه ماهیانه حدود 32 هزار میلیارد تومان حقوق می‌پردازد،

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید فردی در تراز آقای مخبر برای وزارت کار معرفی شود اظهار کرد: وزیر کار باید مقبول کارگران و بازنشستگان باشد ،آسیب‌دیدگان اجتماعی و مددجویان را بشناسد و مورد قبول تعاونی‌ها و 70 درصد جمعیت کشور باشد.

وی تاکید کرد: مدیران سازمان های زیرمجموعه وزارت کار نظیر بهزیستی، شستا، تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشور و صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی در حد وزیر باید باشند و شخصیت وزیر  این وزارتخانه باید عالم به صنعت، پزشکی، پتروشیمی، نفت، اشتغال، صادرات و واردات، بیمه‌ها و روابط کارگری باشد تا ضمن تولید پول عظیم برای صندوق‌های بازنشستگی، حفره‌های موجود را نیز پر کند.

 

موسوی لارگانی گفت: وقتی وزارتخانه در هر استان 11 مدیرکل منصوب می‌کند، وزیر آن باید سطحی بالاتر از سایر وزرا داشته باشد، معرفی عبدالملکی ظلم به آینده این جوان نخبه بود و در وهله دوم ظلم به هیأت دولت و مجلس؛ اگر وی صرفاً برای یکی از بخش‌های تعاون، کار یا رفاه اجتماعی معرفی می‌شد ایرادی نداشت اما تصدی همه آنها با هم پرخطر است.

وی با اشاره به برخی حوادث همچون سقوط هواپیمایی آسمان ،آتش سوزی کشتی سانچی و حادثه معدن یورت گلستان خاطر نشان کرد: مدیریت این اتفاقات نیازمند یک فرد قوی است ضمن اینکه فقط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا، ذوب آهن اصفهان است که یک جوان 40 ساله غیرصنعتی نمی‌تواند آن را مدیریت کند؛ پس چگونه عبدالملکی می‌تواند وزیر ابروزارتخانه تعاون باشد.

 

همچنین اصغر سلیمی در مخالف  با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به بحران صندوق‌های بازنشستگی معلوم نیست که چگونه وزیر پیشنهادی می‌خواهد از این بحران جلوگیری کند. آیا دانش و تجربه موثر در حوزه صندوق‌های بازنشستگی دارند که بتواند از حقوق بازنشستگان صیانت کند و یا این‌که اساسا اعتقادی به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دارد که دریافتی فعلی آنها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد؟

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون در درون وزارت کار انتصابات براساس گرایش‌های سیاسی بوده که نتیجه آن استفاده از افراد فاقد صلاحیت در ترکیب هیات مدیران است خطاب به وزیر کار گفت:  آیا قول می‌دهید که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به حیات خلوتی برای دوستان و همفکران خود نکنید چون پیش از این هم وزرای قبلی در دولت‌های گذشته مثل شما برنامه‌های جامعی ارائه کردند اما در عمل اتفاق دیگری افتاد اساسا شما اعتقادی به برنامه دارید .

وی خاطر نشان کرد: بهتر بود فردی از داخل بدنه تعاون، کار و رفاه اجتماعی  برای این وزارتخانه معرفی می شد

کد خبر 1087376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha