بهره مندی بیش از ۷۴ هزار زنجانی از خدمات طرح ناظران سلامت هلال احمر

موسوی گفت: از نیمه نخست آبان سال گذشته تا روز پایان مرداد ماه امسال جوانان افتخاری هلال احمر استان به بیش از ۷۴ هزار و ۴۰۰ نفر خدمات ناظران سلامت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی با توجه به توافق نامه همکاری جمعیت هلال احمر با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال گذشته آغاز شد و در زمان حاضر نیز اجرای آن ادامه دارد.

 

سید قاسم موسوی افزود: ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری جوانان، داوطلبان جمعیت هلال احمر و بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی می باشد که برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرای آن  از سال 99 آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد.

 

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسئولیت نظارت فنی و کارشناسی بر تیم‌های داوطلب بر عهده دانشگاه‌ علوم پزشکی استان بوده و همه بازدیدها و نظارت‌های انجام شده توسط نیروهای داوطلب هلال احمر بدون مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی می باشد.

 

موسوی تاکید کرد: در این طرح ناظران سلامت شهید قاسم سلیمانی ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحدهای صنفی، ادارات، مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازارها و میادین میوه و تره‌بار با بهره‌ گیری از لیست‌های مرتبط با هر صنف توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

 

وی یادآوری کرد: از آبان ماه سال گذشته تا پایان مرداد امسال  سه هزار و 950 نفر روز از جوانان داوطلب  خانم و آقا در جمعیت هلال احمر استان زنجان در قالب 2 هزار و 278 تیم برای 74 هزار و 471 نفر در طرح ناظران سلامت خدمات ارائه داده اند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این اعضا تاکنون توانسته اند 36 هزار و 620 مکان را به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت و ارزیابی کرده اند.

 

موسوی ادامه داد: همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف، همکاری در ضدعفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در طرح شهید قاسم سلیمانی انجام شد.

 

وی افزود: این طرح با مشارکت جوانان داوطلب در شهرستان های طارم، خدابنده، ایجرود، ماهنشان، خرم دره، زنجان و ابهر در حال اجراست.

کد خبر 1087421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha