نشست اتاق فکر کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی برگزار شد

نشست اعضای اتاق فکر سومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان« عقیق و ارغوان» در محل سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده جشنواره بین المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) در ایلام با بیان اینکه سال گذشته اتفاق خوبی  در استان در زمینه برگزاری کنگره شعر عقیق و ارغوان روی داد، ابراز کرد: در سال گذشته این کنگره با همکاری اساتید برجسته استان و  موسسه فرهنگی و هنری عصر پیام ایلام برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی از سوی شاعران و هنرمندان سراسر کشور مواجه شد.

 

«منصور محبی» با اشاره به اینکه در سال گذشته ارتباط مستمر و گسترده ای برای مشارکت هنرمندان و شاعران سراسر کشور برقرار شد، افزود: در این راستا بیش از سه هزار تماس از طریق ارتباطات فضای مجازی با هنرمندان سراسر کشور برقرار شد که باعث رشد تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه کنگره گردید.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته  ۲۲۴ اثر از شاعران و هنرمندان ۲۲استان کشور به دبیرخانه این کنگره به میزبانی استان ایلام ارسال شده است، یادآور شد: کار داوری آثار ارسالی به کنگره سال گذشته با حضور ۱۱ نفر از داوران برجسته استانی و کشوری با توجه به گستره گویش های اعلامی در فراخوان کنگره صورت گرفت.

نماینده بنیاد بین‌المللی امام‌رضا(ع) در استان با بیان  اینکه در کنگره سال گذشته ۱۴ برگزیده و شایسته تقدیر که با توجه به شرایط کرونا به صورت  مجازی مورد تقدیر و تجلیل قرار کرفتند، ابراز  کرد: فعالیت کنگره سوم عقیق و ارغوان با معرفی دبیر اجرایی  و دبیر تخصصی علمی کنگره در  استان و تشکیل اتاق فکر  آغاز شده است.

 

محبی با تاکید بر  هماهنگی و مستندسازی فعالیت های کنگره  در طول اجرای برنامه های کنگره، خاطرنشان کرد: آقای «مجتبی ابدالی» به عنوان دبیر اجرایی جشنواره و آقای « فرهاد شاهمرادیان» به عنوان دبیر تخصصی این کنگره معرفی شده اند که امید است با اعلام فراخوان، شاهد رشد کمی و کیفی آثار راسالی به کنگره باشیم.

 

گفتنی است،در این جلسه در مورد فراخوان کنگره و نحوه ارسال اثر و با حضور اعضای اتاق فکر شامل دکتر بهروز سپیدنامه، محمدعلی قاسمی، فرهاد شاهمرادیان، محمدرضا رستم پور، مهدی تاج الدینی، مجتبی ابدالی و منصور محبی با حضور « عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث و تبادل نظر شد.

 

کد خبر 1087424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha