عملیات اجرایی فاز دوم محور سیروان- بدره به زودی آغاز می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ازآغاز عملیات اجرایی فاز دوم محور ارتباطی سیروان- بدره خبر داد.

«عبدالله بهادری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: با پایان عملیات احداث فاز اول طرح راهسازی محور سیروان به بدره( قاضی خان)که به طول 13 کیلومتر تقریباً به پایان رسیده و به صورت غیر رسمی زیر بار ترافیک قرار داردT عملیات اجرایی فاز دوم این طرح به طول 11 کیلومتر با هدف حذف نقاط پر حادثه در شهرستان سیروان به زودی آغاز می شود.

 

وی با اشاره به احداث جاده سیروان به بدره دراین فاز با مشخصات جاده اصلی، افزود: این طرح حدود 85 کیلومتر ازمسیر ارتباطی شهرستان سیروان به سمت شهرستان‌های جنوبی استان(بدره، دره شهر و آبدانان) را کوتاه تر می کند.

 

بهادری افزود: این پروژه به دلیل پستی و بلندی های شدید و همچنین وجود رودخانه ها و ارتفاعات کوهستانی یکی از پرهزینه ترین پروژه‌های راهسازی استان محسوب می شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: بهره‌برداری از این پروژه عظیم می تواند علاوه بر خارج شدن سیروان از بن بست و اتصال آن به بدره، مسیر شهرستان های چرداول و سیروان به بدره، دره شهر و آبدانان را  کاهش دهد.

 

گفتنی است، جاده سیروان به بدره (قاضی خان -بدره) یکی از پروژه‌های ارتباطی استان ایلام است که حدود ۱۵ سال پیش کلنگ آن به زمین زده شد.

 

بهره برداری از این پروژه مهم و عظیم می‌تواند استان ایلام را از ناحیه شرق که در بن بست کامل قرار گرفته است از وضعیت فعلی خارج و استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان و در آینده‌ نزدیک نیز بزرگراه‌ های کربلای معلی و نجف اشرف را به هم متصل و باعث توسعه همه جانبه استان شود.

کد خبر 1087450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha