انجام نزدیک به پنج هزار «سی تی اسکن» در بیمارستان جهرم مربوط به کرونا

رحمانیان گفت: در یک ماه گذشته نزدیک به پنج هزار «سی تی اسکن» در بیمارستان «پیمانیه» انجام شده كه ۹۸ درصد آن مربوط به بیماران کووید۱۹ بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (دوشنبه ۱ شهریور) در جمع خبرنگاران گفت: در یک ماه گذشته نزدیک به پنج هزار «سی تی اسکن» در بیمارستان «پیمانیه» انجام شده كه ۹۸ درصد آن مربوط به بیماران کووید۱۹ بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: روزانه به طور ميانگين ۱۶۰ تا ۲۰۰ مورد «سی تی اسکن» مربوط به بيماران كرونايی در بخش «راديولوژی» اين بيمارستان انجام می شود كه بخش اعظمی از آن مربوط به بيماران سرپايی است كه از درمانگاه ها مراجعه می كنند و بقيه مربوط به بيماران كرونايی بستری است.

 

وی با اشاره به ایجاد اختلال در دستگاه «سی تی اسکن» بیمارستان «پیمانیه» جهرم در چند روز گذشته گفت: با اين حجم از بيمار و استفاده بدون وقفه از دستگاه «سی تی اسکن» پیش بینی می شد که اين دستگاه دچار مشکل شود.  

 

رحمانیان با اشاره به اینکه به همين خاطر از قبل هماهنگی های لازم با شرکت پشتیبان انجام شد تا در صورت  اختلال در اولين فرصت بتوان مشكل را حل كرد، خاطرنشان کرد: به همين علت و با هماهنگی های مجددی كه با وزارت بهداشت صورت گرفت، مهندسين مربوطه در اولين فرصت در جهرم حضور يافته  و موفق به رفع مشكل و راه اندازی مجدد دستگاه شدند.

 

رئيس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در مورد روند رسيدگی به بيماران در طول اين چند روز گفت: بیمارستان پیمانیه دارای ۲ دستگاه «سی تی اسکن» است كه در مدت زمان از كار افتادن  يكی از آنها از دستگاه دوم استفاده می شود و بيمارانی كه تشخيص بيماری آنها قطعا نياز به «سی تی اسكن دارد» توسط اين دستگاه سی تی می شوند.

 

وی بيان كرد:  در اين چند روز با استفاده از ديگر روش ها جهت تشخیص شدت بیماری در بيماران كوويد۱۹، تلاش شد تا اختلالی در درمان هيچكدام از مبتلايان ايجاد نشود.

 

رحمانيان با اشاره به اینکه با توجه به شدت بيماری در موج پنجم، خرابی يا اختلال در عملكرد اين دستگاه كاملا قابل تصور است، خاطرنشان کرد: از همين رو در تلاشيم تا دستگاه «سی تی آن‍ژيو» بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی را هرچه سريعتر وارد مدار كنيم؛ هر چند  این دستگاه مخصوص بیماران قلبی است اما با توجه به شرايط، از اين دستگاه نيز استفاده می کنیم.

 

کد خبر 1087547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha