رشد ۵۰ درصدی منابع اعتباری وزارت بهداشت و بیمه‌ها برای مقابله با کرونا/نظام پرداخت برای نظام سلامت در ایران مشکل دارد

قاضی زاده هاشمی ا اشاره به اینکه بیشترین کمکی که توانسته ایم به بخش سلامت انجام دهیم رشد ۵۰ درصدی منابع اعتباری وزارت بهداشت و بیمه‌ها بود، گفت: البته با دستور رئیس جمهور ممکن است متممی بر بودجه برای کمک بیشتری به بخش درمان آورده شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا شب گذشته (دوشنبه اول شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه بیشترین کمکی که توانسته ایم به بخش سلامت انجام دهیم رشد ۵۰ درصدی منابع اعتباری وزارت بهداشت و بیمه‌ها بود، گفت: البته با دستور رئیس جمهور ممکن است متممی بر بودجه برای کمک بیشتری به بخش درمان آورده شود.

 


وی با اشاره به اینکه همه گیری کرونا موجب افزایش هزینه‌های بیمارستان‌ها و کاهش درآمد‌های دیگر آن‌ها شده است، ادامه داد: این افزایش ۵۰ درصدی منابع اعتباری برای حل مشکل بخش درمان کافی نیست.

 


قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه اسامی شهدای سلامت از طرف وزارت بهداشت به بنیاد شهید ارسال می‌شود، اما متاسفانه فرایند بنیاد طولانی است، گفت: با حل شدن چند پرونده، پرونده‌های جدیدی تشکیل می‌شود البته تلاش می‌کنیم این مشکل رفع شود.

 


وی با بیان اینکه نظام پرداخت برای نظام سلامت در ایران مشکل دارد، افزود: افزایش درآمد برخی رشته‌های پزشکی و کاهش درآمد بخش دیگر کادر درمان موجب شده است تعدادی از گرایش‌های دانشگاهی در بخش پزشکی با ظرفیت خالی حتی در دانشگاه‌های معتبر روبرو شود. نظام پرداخت باید در بخش پزشکی اصلاح و در دولت در این زمینه تصمیم کلان گرفته شود.

کد خبر 1087580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha